Grammisgalan

Musikåret 2010 ska ikväll sammanfattas.
Det är dags för den svenska Grammisgalan på
Kungliga teatern i Stockholm.
Här kommer några av nomineringarna till
de 21 stayetterna:

• Årets album
HÅKAN HELLSTRÖM – 2 STEG FRÅN PARADISE
OSKAR LINNROS – VILJA BLI
ROBYN – BODY TALK
SÄKERT! – FACIT
THE RADIO DEPT. – CLINGING TO A SCHEME
(Min röst till Robyn)

• Årets artist
HÅKAN HELLSTRÖM
JOHNOSSI
OSKAR LINNROS
PETTER
ROBYN
(Även här går min röst till Robyn)

• Årets kvinnliga artist
ANNA VON HAUSSWOLFF – SINGING FROM THE GRAVE
BRITTA PERSSON – CURRENT AFFAIR MEDIUM RARE
PERNILLA ANDERSSON – Ö
ROBYN – BODY TALK
SÄKERT! – FACIT
J-a-a-a-a, här är det nästan "utklassning", Robyn)


• Årets kompositör
ANNIKA NORLIN OCH HENRIK OJA – FACIT
HÅKAN HELLSTRÖM – 2 STEG FRÅN PARADISE
KLAS ÅHLUND & ROBYN – BODY TALK
OSKAR LINNROS – VILJA BLI
PERNILLA ANDERSSON – Ö
(jag är för dåligt insatt  för en åsikt här, vad tycker ni ???)

• Årets manliga artist
DANIEL ADAMS-RAY – SVART VITT OCH ALLT DÄREMELLAN
HÅKAN HELLSTRÖM – 2 STEG FRÅN PARADISE
OSKAR LINNROS – VILJA BLI
SALEM AL FAKIR – IGNORE THIS
THE TALLEST MAN ON EARTH – THE WILD HUNT
(min röst till Håkan Hellström)

• Årets nykomling
ANNA VON HAUSSWOLFF – SINGING FROM THE GRAVE
CEO – WHITE MAGIC FIRST AID KIT – THE BIG BLACK & THE BLUE
OSKAR LINNROS – VILJA BLI
SWEDISH HOUSE MAFIA – UNTIL ONE
(det måste väl bli Oskar Linnros?)


Till "Årets låt", så finns det 10 bidrag att välja på.
Både förra årets Idol och melodifestivalslåtar finns med.
Men ingen av dessa tillhör mina favoriteter.
Artisten jag röstat på har imponerat stort på
mig detta året. "Dancing on my own" gets my vote!
Har du inte röstat, så är det ännu inte försent.
Här kan du göra det.


Jag hoppas och tror att Robyn "sopar mattan" med de andra ikväll.
Vilket år hon haft både härhemma och i USA!!!
På tal om USA, så är hon också nominerad tillsammans med
namn som Rihanna, La Roux, Goldfrapp och Lady Gaga i den
"riktiga"Grammy Awards, som går av stapeln om några veckor.
Kategorin är "bästa danslåt"
Och visst blir man dans-sugen när man hör "Dancing on my own"
Mina tummar håller jag på "Svenskan",
även fast jag gillar Rihannas "Only Girl"(in the world) liiite mer!

Och Vet ni vad?
Jag och familjen är just då i Los Angeles,
och kommer att bo på ett hotell som bara ligger ett kvarter bort från "galan":)))
Hoppas vi då får se en skymt av alla megastjärnor;)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Robyn är bra!

Kul med golvplattor, då är ni också pågång. Så fort kakelplattorna kommer på plats så känns det som ett stort steg åt rätt håll.

Kram Åsa

2011-01-17 @ 11:17:01
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: pysseliten

oj vad du skriver Du är så dukitig på att få ihop det . Önska jag med kunde få ihop att så bra .

Alltid kul att kolla in och läsa .hÄR BLIR DET THRILLER FILM IKVÄLL .

2011-01-17 @ 20:22:58
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Oj, det är flera artister som jag inte alls känner till men Robyn har ju inte gått att missa! Hon är ju så himla duktig så jag hoppas hon får många pris. Hade varit kul om hon fått en Grammy Awards också, det är hon verkligen värd!

Resa igen? Lyckost!

Kram

2011-01-17 @ 23:17:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Oj, det är flera artister som jag inte alls känner till men Robyn har ju inte gått att missa! Hon är ju så himla duktig så jag hoppas hon får många pris. Hade varit kul om hon fått en Grammy Awards också, det är hon verkligen värd!

Resa igen? Lyckost!

Kram

2011-01-17 @ 23:19:31
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0