Julstämning

Jag har ju berättat för er att det inte
infinner sig någon julstämning alls hos mig detta året:-(
Mycket beror förstås på att jag inte alls julpyntat lika mycket
som åren innan.

I Söndags eftermiddag kände jag att något måste till,
för att vända på detta.
Funderade på om jag trots allt skulle hämta ett par
julkartonger till och plocka upp och pynta?
Men sen kom jag på vad som fattades....
Ett besök på "Jul på Liseberg"
Vi brukar alltid hinna med en sväng dit tillsammans
med barnen varje år. Men så hade inte fallet varit i år.
SÅ spontan som jag är,  så lade jag fram mitt förslag
till överlyckliga barn och en mindre road make;-)
Men en halvtimma senare satt vi iaf på tåget mot Göteborg.
Och klockan 18,30 stövlade vi in bland alla små bodar och
den härliga julstämning som Liseberg erbjuder.
Så nu har faktiskt julstämningen börjat krypa på mig.....


Hur är det för er?
Har ni fått till den riktiga julkänslan ännu?
Själv känner jag mig "superstressad".
Låååånga arbetsdagar och mängder med saker kvar som ska göras innan helgen.
Men det är väl så det ska vara i "juletider" ;-)

Kommentarer
Postat av: pysseliten

Ta det lungt skit ialla jul saker du gjorde rätt roligae att vara med fam på något skojiagre än att sätta upp massa saker hemma som snaart ska ner igen .

Kanon bra gjort det blir jul utan saker lovar .

Oh då är ju ni piggare och gladare med utan massa måsten .Själv är jag ledig idag och rastlös som bara den då mannen sover och jag måste smyga hemma så han inte ska vakna .Är redan sugen på att ta ner julgardinerna ;))))Kram

2011-12-20 @ 09:38:46
URL: http://pysseliten.blogg.se.se
Postat av: pysseliten

Tack för ditt tips :) Länka till dig idag .

2011-12-20 @ 16:32:57
URL: http://pysseliten.blogg.se.se
Postat av: Petra

Här är det inte heller julfeeling :( granen kom in igår, ( senare ön vanligt) julsakerna är framme men det känns verkligen inte som julvecka. Jobbar och har inte hunnit med alla julklappar än, inget julgodis har vi gjort än osv osv. Ni gjorde nog helt rätt som stack iväg sådär till Liseberg och fick in feelingen så kommer det andra kanske av sug själv. Julafton kunde fått vänta en vecka till i alla fall. Kramkram

2011-12-20 @ 22:36:05
URL: http://godisfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0