Hemlarm

Vi har i flera år funderat på ett hemlarm,
men aldrig "kommit till skott" :(
Tror att varenda hus på gatan förutom vi har detta.
Och självklart är det mer lockande för inbrottstjuvar
att ta sig in där det inte finns larm och kameror installerade :(

Igår kväll hade vi nu då äntligen bokat en tid
med Securitas Direct.
Vi fick information om deras nyaste trådlösa larmsystem, "Verisure".

Här är då några saker jag tyckte verkade bra med systemet:

Larmcentralen och väktare är tillgängliga alla
dagar på året dygnet runt.

Ett brandskydd som pratar och samarbetar:
Detta fick vi testat hos oss i 2 rum igår.
Brandlarmet sattes på i Louises rum, på övervåningen.
Då tjöt larmet i Tessans rum nere, och en röst sa:
- Varning för brand i annat rum!

Ett "skalskydd", man kan ha på delar av larmet
även när man är hemma.

Kameror, när larmet utlöses, så startar kameror
som tar bilder. Det tar bara 20 sekunder för bilderna
att nå larmcentralen.

Trygghetslarm, händer något när man är hemma
kan man trcka på SOS-knapparna.
Då ringer en väktare direkt.
Svarar man inte så rycker de ut på en gång.

Ja, detta låter ju tryggt och bra!
Men jag är lite dåligt påläst om vad "konkurrenterna" har att erbjuda?
Har ni hemlarm hos er?
Tips och åsikter mottages tacksamt:)






Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nä, vi är precis som ni - alla grannar har men inte vi...

Ett tag sprang försäljare hos oss hela tiden och då blev jag "anti" och orkade inte bry mig om det där. Hade nån hemma som visade oss en massa bra saker, men jag kommer inte ens ihåg vem av alla olika företag han kom från...



Om ni bestämmer er för nåt bra får du tipsa!



kram pernilla

2010-10-21 @ 14:47:56
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vi har ett larm från securitas men utan brandlarm och kamera. Mina föräldrar har kamera och fick inbrott. Toppen!! Eller inte den tar en enda bild vid inbrott alltså fick de bara en ryggbild på tjuven då de troligtvis vet detta och vände baksidan mot kameran.

Detta tycker jag att ni ska kolla upp. Annars funkade det kanon de fixade dit polis på direkten och hade koll på allt innan mina föräldrar kom fram.(Det är i deras sommarhus).

2010-10-21 @ 16:50:19
Postat av: Daniel

Har Verisure sedan 4 månader tillbaka och efter att ha haft flera olika larm tidigare i både hus och företag så har jag äntligen hittat något som ger mig precis det jag vill ha, avskräckande , övervakning 24 timmar om dynget, kamera som kan verifiera brand och inbrott, och äntligen ett larm som ser någorlunda bra ut.

2011-01-30 @ 23:47:42
Postat av: Lotta

Daniel:

Det blev detta larm för oss också.

Vi har haft det i 3 månader nu och jag håller med om det du säger :)))

2011-02-02 @ 07:40:34
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0