20 år senare.....

Usch vilken Helg! regn, regn, regn
Ingenting har vi fått gjort utomhus :(
Och det är en hel del kvar som vi vill hinna med.
Det tråkiga vädret har gjort mig lite "nedstämd",
och inspirationen infann sig inte inomhus heller.
Istället har jag tillbringat många timmar i TV-soffan.
Men det är skönt med en sån dag också ibland, eller hur?

På tal om Tv-tittande.
Efter nyår dyker min och många andras favoritserie
upp i rutan igen.
Det är nu 20 år sedan det sista avsnittet av Dallas gick på TV.
357 avsnitt gjordes av serien, och jag har sett dem alla :)

Ni minns väl Jr, Bobby, Sue Ellen, Pamela, Lucy, Cliff
och alla de andra på Sothfork?
Klart är att skådesplarna Larrry Hagman (JR), Patrick Duffy (Bobby)
Linda Gray (Sue Ellen) har tackat JA till att medverka igen.

Jag beundrade den långa, mörka, snälla och lugna, skönheten "Pam".
Minns att jag ville se ut som henne och då funderade starkt på att färga håret ;)
Men jag påminnde mer om den kortväxta, fnittriga, och hetlevrade  Lucy,
med det långa blonda håret.
Och det var nog hon som fick mig att köpa "papiljotter"
som jag sov med på natten ibland.
Vilka tider det var då man som 13-åring vaknade med
huvudvärk och knappt hade fått någon sömn på natten, fniss.

(Charlene Tilton "Lucy" i Dallas då, och sedan nu 20 år senare.
 Jag kan se att vi även idag påminner om varann ;)




Många giftermål blev det i serien under åren.
Det jag minns bäst är när Lucy gifte sig med snyggingen "Mitch", den förste.
De gifte sig ju 2ggr, och bytte skådis :(
(Kolla in detta Youtube-klippet på alla Dallas-vigslarna)




Säga vad man vill, men idag tycker väl även jag att serien är lite töntig,
så att den nästan blir kult.
("Pudelfrisyrer" och axelvaddar är inget jag saknar,
men 80-talets musik tycker jag är superbra!)
Galenskaparna har ju gjort en en parodi på Dallas, kallad "Dalsland"



Är du en Idol av Dallas?
Hade du något favorit i serien?
Jag drömmer om att få besöka det världsberömda, Southfork, någon gång!
Fånigt? Jag vet!
Men tänk att få sitta där på Miss Ellies balkong och titta ut över ranchen ;)
Vilken upplevelse det skulle vara. Kolla här.


Kommentarer
Postat av: Åsa

haha....Dallas jag, när det gick så missade man nog inte ett avsnitt, så kul!

2010-10-27 @ 13:28:25
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0