Matstaffett


Igår var det matstaffett här i Tibro.
Alltid lika roligt:)
Vi hamnade på förrätt hos en barndomsvän till Jonas.
De bjöd på en rysk plättliknande rätt med rödlök, stenbitsrom och gräddfil.
Jättegott!
Efter maten sprättade vi upp varsitt kuvert.
Där stod det att vi skulle cykla vidare till Högåsgatan.
Vi hamnade då hos min dotters kompis föräldrar.
De bjöd på en otroligt god lax:)

Sedan var det då dags för dessert,
vilket hade fallit på vår lott denna gången.
Så sista cykelturen blev till oss.
Jag har gjort en citronkräm med nötter och granatäpple.
(Recept från Tina Nordström)
Till det  serverade vi ett dessertvin,
som den hjälpsamma personalen på Systembolaget här i Tibro tipsade om.

Här kommer lite inspirationsbilder på gårdagens dukningar:

(Min dukning gjorde jag färgglad
 i samma färger som matchade gardinerna)







MUMS vad god laxen var som vi fick hos Kicki och Tomas.
En fin dukning på den inglasade altanen i vårsolen bjöd de också på:)



Vi cyklade förbi ett par kompisars hus,
Smög in och tog några kort på hennes fina dukning också;)


Ja, detta med matsatffeten är sååå KUL!!!
nu längtar jag redan tills nästa gång......
Har ni vart med på detta konceptet någon gång.
Cykelstaffetten har jag hört att det kallas också.
m inte, så tycker jag ni ska prova på detta:)


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Nej, jag har inte prövat det men hört talas om det! Kul sätt att lära känna nya människor!

Härligt "karamellig" dukning du gjort!

Kram

2010-05-02 @ 15:38:49
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Det låter ju riktigt skojigt! Får prova det nån gång.

Ha det så bra!!

2010-05-02 @ 18:36:48
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vi var på en sådan i höstas, verkligen roligt! Här hette det helt enkelt cykelfest. Det är alltid lika roligt att se dina fina dukningar.

2010-05-02 @ 19:00:52
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: pysseliten

Så kul att se du vet ju att jag gillar att duka :)

läckert hos alla ,och ett kul sätt att umgås .

PÅ fredag är det dags för dukning hos oss. Sonen fyller 20 så då blir det kalas .

2010-05-02 @ 20:51:37
Postat av: pysseliten

lite kul att alla dukningar går i rosa :)

2010-05-02 @ 20:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0