Mer än man tänkt sig ....

Jag brukar ju försöka att uppdatera bloggen varje dag.
Men nu blev det visst några dagars blogg-paus.
Och varför det är på detta viset ska jag nu berätta:
(Jag bjuder på mig själv;)

Jag är nog både envis och ivrig,  som få.
Och just nu blir det bara "merjobb",
med vad jag än "ger mig på".
Skulle ju bara tapetsera en fondvägg i vårt Tv-rum.
Men innan dess var jag ju då tvungen att måla den
mörka stormönstrade tapeten.
(TÄNK PÅ att detta är MYCKET VIKTIGT om du ska
tapetsera med en ljus tapet).



Som ni vet så är jag noga med att dölja sladdar.
Och dessa "sladdgömmare" behövdes ju nu tas
bort innan tapetseringen.
Försökte snällt fjäska med Jonas,
men......
Han kom med några skruvmejslar och sa:
- Du skulle ju göra ALLT själv!
Jag "vågade" inte protestera,
och snart hade jag fått ordning på det:)




Dags då sedan för tapetsering.
Den gick som skönt var "smärtfri"
Men när det var färdigtapetserat,
så såg det ut som att taket "ramlade ner" ;)
Vi har ju mörkbruna balkar i taket (vilka jag aldrig har gillat)
Och nu såg det värre ut än någnsin. Puhhh!!!



Det blev en "strid" med gubben om att ta bort dom,
eller "åtminstone" måla dessa vita.
Vilket han INTE alls var förtjust i.
Men ni känner väl "Lotta" (på Bråkmakargatan;)
Hon kan bli både envis och trilsk!
Så hon började maskera och "plasta in" den
tapetserade väggen. Alla möbler kunde jag omöjligt
bära ut själv, så soffor, bord, tv, data och allt annat
var jag noga med att täcka.
För nu SKULLE "slabb-Majan" igång och  måla tak.



Så de senaste dagarna har jag ägnat både morgnar
och kvällar till att måla. Och efter en, två, och tre strykningar,
så kom då alla "underbara" sprickor fram mer och mer...
(surt att erkänna, men det hade jag inte tänkt på...)




Men det var bara att "bita i det sura äpplet",
och börja latexfoga.
Igår kväll gick Jonas uppe i köket och visslade glatt,
medans jag kämpade därnere med det "kladdiga kletet".
(kände hans skadeglädje ända ner;)



Idag är jag ledig och ska forstätta med "fogandet"
Sedan ska taket målas minst en gång till.
Har nu också märkt att spisen behöver sig "en omgång",
och såg inte fönsterbrädan lite dassig ut.... ;)
Jag hoppas på att hinna med och städa upp allt efter mig.
Klädseln på den vita soffan behöver också tvättas.
Bäst att fortsätta mitt arbete .....
För nu börjar familjen tröttna på att de inte kan se på
TV i sitt favoritrum.

Jag återkommer med bilder.
För detta kommer nog bli riktigt snyggt!
(- Det var bättre förut,
är kommentarerna som sagts utav familjemedlemmarna, än så länge)
JAG HAR HÖRT DET FÖRR;)
Men de brukar ändra sig när allt är klart.

P.S Jag har sett att jag fått endel kommentarer och frågor
på gamla inlägg. Jag ska försöka sätta mig ner någon dag
och svara på dom



Kommentarer
Postat av: Anna

haha...wow va du är duktig som gör allt själv och inte ger upp. Det hade jag gjort för länge sedan..men min man hade iofs inte låtit mig göra det utan tröttnat på mig och gjort det själv :)

lycka till på sluttampen! :)

2010-03-04 @ 08:48:30
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Det är jättesnyggt med bjälkar och kommer att bli ännu snyggare med vita, tur att du valde det alternativet! Vad duktig du är, du klarar dig ju galant själv! Det kommer att bli jättefint, liksom allt annat du gjort!



Ps. När du är klar kan du väl skicka ner energiöverskottet till mig, jag behöver det! :)

Kram Irene

2010-03-04 @ 12:04:51
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: fia

å va spännande och se hur det blir . Ljusare nyanser nu till våren så fint .

kram .

2010-03-04 @ 16:44:04
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Men du det är samma visa här hemma :)))

du vad jag känner igen mig . Men jag klara inte att tapetsera så mannen tar allrid över . Han är ju super noga och det vet han att jag inte klarar .

Du är så himla duktig som gör allt själv .

Men visst är man envis man vill så gärna och sen är dom så glada så när allt är klart ,

Nu kommer nu få göra allt själv ;)))

Och du har 100 rätt om att måla stormönstrat vitt

det lyser igenom . Vi gjorde bort oss på det i Ebbas rum för ett par år sen ;( Ha en bra kväll glöm inta att vila med :)

2010-03-04 @ 20:34:19
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Ha, ha, ha, förlåt att jag skrattar, men hela situationen var så fantastiskt väl beskriven, och jag vet precis vad du menar! Själv tillbringade jag förra helgen med att måla hallen och matrummet, sätta upp en fondtapet och måla lister medan maken tittade på och skakade på huvudet och undrade om jag verkligen var tvungen att göra allt det här, det klar jag var! Men tro mig, nu är han nöjd. Det blev en jätte förändring!



Kram Åse

2010-03-04 @ 21:19:25
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Annika

Woaw så fint det kommer bli, jag känner så igen mig i dig =) har man bestämt sig vill man köra direkt och man vill göra det själv då om man sagt det.



Ha det bra och lycka till!

Kram

2010-03-04 @ 21:23:56
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Självklart kommer det bli jättesnyggt!!! Men det är ju inte fullt så roligt när man är mitt uppe i det... Låter verkligen som du har fullt upp! Lycka till!



Kram Pernilla

2010-03-04 @ 21:46:06
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Tess

You go girl!!! Visst ska du stå på dej, för jag vet ju att du har öga för sånt här ;)



Väntar med spänning på resultatet, och även jag har gått en omgång med herr latexfog hemma hos mej, han är nu min nya bästa vän. Allt blir så fint efter en övergång med latex och lite färg :)



Så håll ut det blir ju så fint när man väl är färdig.



Kram kram

2010-03-05 @ 00:44:48
URL: http://trolldesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0