Tapet-test

Ett första oberoende test av tapeter
har utförts i Sverge utav Sabo!

De senaste åren har jy en ny tapetkvalitet, non-woven,
kommit ut på marknaden.
Dessa har nu jämförts med de vanliga papperstapeterna.
Tolv olika tapeter har testats, hälften papperstapeter
och hälften non-woven.
Av vardera material var hälften ljusa och hälften mörka.
Resultatet visar bl.a, att överlag klarar ljusa tapeter fett
bättre än mörka, oavsett kvalitet och märke.
ECO- Boråstapeter, Nordens största tapetleverantör,
deras non-woven visar sig i testet bättre än deras motsvarande papperstapeter.




Vill du läsa hela testet, kan du göra det här.

Själv så väljer jag tapet-typ efter hur lätt det är
att fixa jobbet.
Har bara tapetserat med den traditionella papperstapeten
en enda gång, och det lär inte bli fler heller.
För en "nybörjare" som mig, så tyckte jag att det
var krångligt och besvärligt.

Däremot har jag tapetserat den "nya kvalitén"
som ju  kallas lite olika, "easy-up", "sätt lätt", "quick up",
i flera rum nu. Och så lätt det faktiskt är.....
Har ni provat på att tapetsera själva?


Kommentarer
Postat av: Petra

När det tapetseras hos oss är det jag och min far som gör det tillsammans.Vi är ett bra team ;) Men nu senast när vi tapetserade på andra hållet, Vågrät alltså, så kände jag att nu har jag tapetserat ett par gånger. Nästa gång vågar jag tapetsera helt själv ;) Men när det blir nästa gång får vi se om jag tycker likadant då, det är kanske bara nu jag är tuff, hihihi.



Du har ofta många och fina tapettips, det tackar jag för. Mycket bra och fin blogg som jag gillar att återkomma till, varje dag ;)



trevlig helg

kram

2010-06-17 @ 22:07:40
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Anna

Min man skulle aldrig tillåta mig tapetsera :)

OCh jag skulle nog aldrig ge mig på det heller..Vi har en bra målare som fixar det åt oss och som mannen i stället hjälper att snickra om det behövs :)

Man ska göra det man är bra på brukar min make säga och pekar på spisen och be mig gå dig :-) :-)

2010-06-17 @ 22:42:40
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Oj, det var länge sedan jag tapetserade. Det har mest blivit målning de senaste åren. Men i sovrummet har vi en blå tapet som jag fortfarande gillar supermycket. Men där ska det isoleras i sommar eller höst så då lär den ryka i alla fall.

2010-06-17 @ 23:01:33
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Proforma - Irene

Oj ja... jag har tapetserat jättemycket! Numera har vi bara målade väggar men i förra huset hade vi tapet i flera rum. Sedan har jag hjälpt andra att tapetsera också och på jobbet för många år sedan. Jag har tapetserat med både den gamla sorten och den nya som är klart lättare... men det är lite olika dom emellan också. En del är tjockare än andra och dom är hur bra som helst!

Knasigaste minnet jag har är när jag satt på min mans axlar och tapetserade i trappan, helt omöjligt egentligen men det var enda sättet. :)

Kram

2010-06-17 @ 23:21:17
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0