Bröllopsdukning

Igår var det ju bröllopsyra i Sverige.
Och jag var inte sen att hänga på.
Ni vet ju att jag älskar att göra findukningar.
Så igår dammades finporslinet av,
och det blev en dukning i vitt och guld:


Lite färska blommor på bordet förgyller ju alltid en dukning.



Jag hittade fina kronor som jag dekorerade med vita rosor:


När jag var liten bestod mina födelsedagspresenter och julklappar
ofta av tallrikar, kaffekoppar mm.
Inte så kul då, men idag är jag jätteglad över "finservisen" som heter 
Baronesse och kommer från Hackefors :)


Det enda jag har köpt hem från den "officiella bröllops-serien"
är servetterna. Såhär vek jag dom:


Våra gäster hade med sig champange igår, TACK snälla "Gunsan"
för de goda "bubblorna". Barnen fick ett glas cider:



Allt är färdig-grillat. Jag bjöd på fläsk- och oxfilé med potatiskroketter,
bearnaises/gorgonzolasås. grillad halloumiost och en sommarsallad:



Några levande ljus förhöjde stämningen också:



Till kaffet serverades en bröllopstårta med en guldkrona på.


Medans jag dukade på eftermiddagen hann jag även med att titta
på Tv:n när Viktoria och Daniel sade JA till varandra.
Så fina de var:) Drabbades ni av "bröllopsyran" igår?

Kommentarer
Postat av: Weronica

Tack för den supergoda maten & trevligt sällskap. Dukningen var fantastisk <3 Kramar Weronica

2010-06-20 @ 11:09:46
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Nej, jag missade fullständigt bröllopet. Det var fullt upp med allt möjligt för att fixa iordning hus och trädgård inför tio dagars semester. Men jag har kikat lite på foto i efterhand!

2010-06-20 @ 21:49:05
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Proforma - Irene

Fin dukning, riktig fest över den! Ja, en sådan dag det var! Jag tror inte jag suttit framför TV så många timmar i sträck förut!

Jag blev också uppvaktad med porslin när jag fyllde år och då uppskattade man det inte lika mycket som senare. Numera har den hittat sin plats i skåpet och där brukar den stå, sällan jag dukar med den nu för tiden.

Kram

2010-06-22 @ 20:02:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Weronica:

TACK själva!!!

Alltid lika kul att träffa er:))) Kramis

2010-06-22 @ 21:21:12
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0