Trendrapport från Alcro

Alcros första trendrapport för året är nu här.
Och med risk för att det blir tjatigt,
så kan ni nog då gissa att färgen är .....
Ja, just det. TURKOS!

Här
kan du läsa om Historien om stenen,
som gav kulören sitt namn.


Med Alcro Metall dekorfärg kan du få ett metallglänsande skimmer
inte bara i guld, silver och andra metaller.
Du kan också få det metalliska skimret i ett antal kulörer.
Varför inte prova att måla en fondvägg med denna härliga yta?

(Badrumsskåpet är målat i kulören Lagun metallic)

Stefan Nilsson på Alcro säger såhär om Turkos:
-Den turkosa nyansen får oss att tänka på svalkande, tropiska vatten
och en smäktande flykt från vardagens bekymmer.
Vi drömmar om vita stränder, brunbrända ben
och kanske har en paraplydrink aldrig varit så aktuellt som nu.

Jag tillhör de som drömmer.
Har den senaste tiden suttit och bläddrat bland resebolagens sidor.
Och även fast mannen inte är lika förtjust i sol och värme som jag.
Så märker jag att även han nu är väldigt trött på vintern.
(kanske ska jag  passa på att "sätta in stöten" och boka något nu;)
LÄNGTAR DU OCKSÅ EFTER SOL&VÄRME?

(Min största dröm är att någon gång få återvända till Karibien,
 och dess härliga turkos vatten)


Vill du läsa mer om Alcros trendrapport, så kan du göra det här.

Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag gillar verkligen turkost, men börjar så smått ändå bli lite trött på färgen, börjar luta åt petrolblått istället.



Jag riktigt längtar till sommaren och värmen nu, jag avskyr kyla och vinter. Det där med en semester vore inte fel nu!



Kram Åse

2010-02-09 @ 08:36:03
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: fia

ja detta blir nog vårens och årets färg så härlig den är .

2010-02-09 @ 10:06:11
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Även om jag njuter av vintern och speciellt som den är i år, med mycket snö, så drömmer jag också om sol och värme!

Kram / Jenny

2010-02-09 @ 18:32:25
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Tess

Åhh va du frestas med tankar på varmare breddgrader. Skulle gjärna ha suttit på en solig strand just nu med en fruktig drink i handen. Skulle inte de vara riktigt Nice ??



Ha en fortsatt trevlig dag :)kram kram

2010-02-09 @ 21:38:07
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Anna

den där metallic färgen ser riktigt läcker ut...turkos är en härlig färg! funderar att ha det som accentfärg i mitt stora badrum. :)

2010-02-10 @ 20:04:59
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0