Rosa

Man kan väl ändra sig;)

Jag hade precis häromdagen bestämt mig
för vilken tapet jag skulle tapetsera Tv-rummet med:)
Jag har fastnat för den dämpade rosa färgen, gärna med dragning åt lite blått,
Och rosa har inte funnits härhemma på länge.....
(innerst inne är jag en riktig "rosa-tjej";)
Till de vita väggarna och mörkbruna golvet i vårt Tv-rum,
passar ju denna färgen utmärkt:)
Jag har haft hemma flera tapetprover i denna härliga färg:





De 7 översta tapeterna kommer från Casadeco.
Samma mönster går också att få på tyger.
Nedan ser ni fler rosa tapeter från Mr Peswall, Sandbergs
och Boråstapeter.








Jag funderade också på att måla något roligt med Alcros kulörer,
 "Kärleksört" och "Lingonshake"
Och den ideén har jag fortfarande i bakhuvudet.




Här kommer några tapetprover på den underbara blomman Magnolia

För ett par veckor sedan bloggade jag ju om Mr Perswalls nya katalog,
"Urban Nature. Och det rosa Magnolia-trädet föll jag pladask för.
Tapeterna nedan kommer från Cole&Son och Boråstapeter.



(Ni vet väl att man kan provtapetsera och byta rum/möbler och golv
på flera av tapetleverantörernas sidor.
Det är vad jag gjorde med den sista bruna magnolia-tapeten från
Boråstapeter. Toppenbra då man lättare kan föreställa sig det färdiga resultatet) 

Men,,, det blir ingen tapetsering av dessa underbara tapeter.
Igår gjorde jag en helomvändning,
och beställde en annan tapet som jag gillat LÄNGE:)
(Men det var 2 veckors leverranstid, så ni får ge er till tåls
lite till innan ni får se resultatet)
Idag kommer återförsäljare för Midbec och Ecotapeter.
Nästa vecka kommer försäljaren från InTrade.
Så nu hoppas jag att de inte visar någon nyhet som jag blir
tokförälskad i. För nu får det vara "slut-velat".
I alla fall för denna gången;)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Jag är inte mycket för rosa men Mr Perswalls två första var jättefina!

Kram Irene

2010-02-10 @ 08:00:39
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka underbara tapeter du visar, jag älskar Casadecos tapeter, den ena är vackrare än den andra! Visst är det svårt att bestämma sig, och nu är jag verkligen nyfiken på vilken du till slut valde valde!



Kram Åse

2010-02-10 @ 08:04:27
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Tess

Ja jag vet vad du menar med att det är svårt att bestämma sej. När man som du och jag jobbar med tapeter vet man ju vad som kommer näst och då kan det vara svårt att komma till ro.



Jag har dock hittat lösningen :)



Tapetsera om när du blir less även om det bara gått ett par månder, då hinner du med fler av dina favoriter.



Eller håll dej till nått neutralt och rama in en tapet eller två, då kan du ju enkelt byta dem när andan faller på :)



Men det är ju roligare med större väggar det håller jag med om. Själv skall jag sätta upp ECO Artist med guldträden i kontoret, Hela kontoret. Får se hur det slutar. Jag hoppas det blir bra, det ser då bra ut i mitt huvud :)



Kram kram

2010-02-10 @ 08:51:33
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vilka underbara rosa tapeter!! Jag ÄLSKAR rosa!! Så detta föll mig verkligen i smaken!!

Magnolia trädet var ju bara helt underbar, fantastisk!!

Kram

2010-02-10 @ 13:58:35
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: Carolin

Jätte fina tapeter! Har du inga marimekko tapeter att visa? :) Har hört att dom ska va jätte fina.

2010-02-10 @ 19:41:51
Postat av: DAHLARNA

Men ojojoj SÅ många fina tapeter. Hur i allsina dar ska man kunna välja ut en bland alla fina. Jag har gärna en åt rosahållet när vi ska tapetsera. KRAM

2010-02-10 @ 22:48:13
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Javisst är de fina!!!

Åse:

jag är också en "casadeco-älskare"

Så mycket snyggt!!!

Tess:

Ja, det är ett bra förslag:)

jag brukar tapetsrea om ganska ofta, även om det inte blir varannan månad kanske;)

Nu lär nog den kommande fondtapeten få sitta lite längre, eftersom det är den dyraste vägg jag har tapetserat. Men väljer man en "vanlig" tapet så lägger jag faktiskt hellre tid och pengar på det än att sy nya gardiner:)KUL att förändra ofta.

Anna:

vad roligt att du gillade tapetinslaget:)

Ja, jag tokgillar verkligen Magnoliaträdet.

Priset är också bra:))

Carolin:

Jovisst kan jag gärna visa Marimekkos tapetkollektion en dag. Vi har "bobinerna" på jobbet, så jag ska ta med kameran och fota!

Dahlarna:

Ja, det är svårt att välja!!!

Inte lättare när man jobbar med detta heller kan jG LOVA;)

2010-02-11 @ 07:22:42
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0