Fjärde deltävlingen

Fastän att  fjärde deltävlingens låtar legat ute på SVT-play denna veckan,
och man har kunnat lyssna på låtarna i förväg mer än någon annan gång,
så har jag inte hunnit med det lika mkt som jag skulle velat;)

På förhand trodde jag att Peter Jöback och Pernilla Wahlgren
var de självklara finalisterna till Globen.
Men, det börjar kännas som en repris!
Första gången man hör de förhandstippade låtarna,
har man stora förväntningar.
Men vid första lyssnnigen blir det ingen "aha-upplevelse"


Men jag står ändå fast vid min första övertygelse.
Pernilla
kommer säkerligen glänsa, och låten blir
faktiskt bättre för varje gång man hör den:)
Och finns det någon som inte gillar denna sprudlande
härliga tjej?
Sibel och Anna Bergendahl tippar jag, går till andra chansen.

Tyvärr kanske jag missar kvällen schlager-sändning.
Vi är ett glatt gäng som varje år åker på en travresa
ihop till Axevalla travbana och tittar på V75.
Och när det är slut, så åker vi förmodligen och firar "vinsten" ;)
Idag är det dubbel-jackpot, och vinnaren kan få 60 miljoner!!!
Jag har redan börjat drömma ......


Kommentarer
Postat av: Annika

Woaw! Lycka till, hoppas du vinner ;)



Jag är smått nervös nu, ska snart bege mig av...det som är lite trist är att man inte får se den spännande omröstningen eftersom jag ser genrepet, men jag hoppas kunna följa den sen på kvällen.



Ha en bra dag!

Kram

2010-02-27 @ 09:16:35
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilket väder det blev i kväll, vi har precis kommit hem från Dalarna, nu ska jag mysa ner mig i soffan och senare blir det väl Melodifestivalen. Lycka till och hoppas att du vinner!

2010-02-27 @ 18:20:19
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Proforma - Irene

3 av 4 låtar är inte illa tippat! Hoppas du "tippar" rätt på travet också, en högvinst sitter säkert inte fel! Lycka till!

Kram Irene

2010-02-27 @ 22:50:53
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0