Tema dukningar

Som ni nog nu vet, så älskar jag att duka.
För mig smakar maten dubbelt så bra när
jag sitter vid ett findukat bord:)

Ikväll ska vi ha gäster.
Förra året vid denna tiden var vi i Las Vegas:)
Tyvärr har vi inte träffats tillsammans sedan dess.
Men ikväll ska vi nu titta på filmerna och korten som vi tog.
En poker-omgång ska vi förhoppningsvis också
hinna med :)))
Och så förstås lite mat och dryck.

Nu är det snart dags att börja duka.
Jag älskar "tema-dukningar".
Och detta blir väl passande saker att pryda
bordet med ikväll. Tycker ni inte det?

( "Dollar-servetter")





("Dollar-bössor"


(och lite pokermarker förstås)

Nu ska vi se om jag lyckas få ihop detta på ett bra sätt.
Bäst att sätta fart nu, för min film är ännu inte klar.
(snacka om att vara ute i sista minuten;)
Hihi,,,
denna veckan har jag suttit några timmar framför
datan för att få den 15-minuters ihopklippta filmen klar;)
Men ni som provat på att redigera film vet ju hur det är!!!
* tona ner ljud här och där
*ändrar man en sekund på ett "klipp"
  så MÅSTE man ju även klippa om i musiken lite!
*zoomningar här och där
* skriva passande texter och klippa in

JA, listan kan ju göras hur lång som helst om
man är "perfektionist", vilket jag inte tycker att jag är.
Mannen håller inte med!
Jag har nu blivit "uppläxad" ;)
- Allt du gör blir "evighetsprojekt"
- Du MÅSTE lära dig att släppa nån gång!

jaja,,, men lite till ska det nu "finslipas".
Och sen så är jag inte nöjd med bilden på DVD-omslaget,
så den måste göras om.
ALLA ÄR VI OLIKA, och sån här är jag:)

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Klart som tusan att maten smakar bättre med DIN dukning!Här gör vi lite också så vi märker skillnaden mellan vardag o helg i alla fall!



Kramen o GOD JUL!

2010-12-18 @ 17:48:56
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Du får till allt :) Om filmen jag såg härodagen var ju kanon . Vet hur det är att vara ute i sista minuten jämt jag är likadan .Man vill ju att det ska bli bra . Hoppas ni får en bra kväll jag själv sitter bara och slappar mannnen jobbar ;(

2010-12-18 @ 19:31:55
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jisses vilket jobb du lägger ner både på dukning och film! Vad duktig du är! Men jag håller med... maten smakar mycket bättre när man sitter vid ett fint dukat bord. Och klart att du vill att filmen ska vara perfekt!

Trevlig kväll!

Kram

2010-12-18 @ 22:21:05
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej!

Jag är precis likadan =)



Vad fint det måste blivit under er pokerkväll. Blev det vinst?

Var har du hittat de fina servetterna?



Kram på dig

2010-12-19 @ 08:34:06
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Lotta

Annika:

Sevetterna är köpta i en lokal butik i Hjo,

som heter Hem&Hobby.

Och JAAA, det blev jag som tog hem pokerturneringen igår:))

kramis

2010-12-19 @ 16:57:05
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0