Sockerbröllop

Idag firade jag och mannen bröllopsdag,
"sockerbröllop"


Bröllopsdagar firar vi ju för att påminna oss om
varför vi gifte oss.
En dag att speciellt ägna oss åt varandra
och minnas denna speciella dag :)
(Vilket man emellanåt är lite dålig på i vardagen)
Många firar dagen med en middag eller en resa
Förra året firade vi med just en resa.
Hur man än väljer att fira,
så tycker jag att det är värt att uppmärksammas :)
Och ikväll blir det en mysmiddag med familjen och våra föräldrar.
Nu vill jag tipsa er om att det går att duka fint även om
man har bråttom.
En "tygtrasa" i kärlekens färg rött, och formad som en ros i mitten,
några levande ljus små hjärtan och lite Taco, så kan kvällen bli
såhär trevlig:














Alla bröllopsdagar har ett namn,
och enligt gammal tradition ska mannen ge sin hustru
en gåva av just detta.
KUL med traditioner!
Men själv tycker att det är roligare att ge bort än att få
både julklappar och andra presenter.
(Mestadels i.a.f.)

Jag älskar att fira det mesta.
Och så fort jag får en anledning,
så tar jag gärna den chansen ;)
Hur gör ni?
Firr ni bröllopsdagar, namnsdagar, alla hjärtans dag o.s.v?

Kommentarer
Postat av: Åse

Grattis i efterskott! Självklart ska man fira sin bröllopsdag även om man inte behöver slå på stort varje år. Vi har bara haft en bröllopsdag och då överraskade maken mig med att gå på Afterdark. Nästa bröllopsdag ska vi fira i London, jag längtar redan!



Trevlig helg!

2010-12-11 @ 08:51:26
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Proforma - Irene

Grattis i efterskott, Lotta!

Njaaa... vi är nog dåliga på att fira. Bröllopsdagen firar vi numera bara när det är mer jämnt, som silver för något år sedan. Födelsedag naturligtvis men inte namnsdagar, ej heller Alla Hjärtan och andra liknande dagar. Däremot kan vi mysa till det lite mer till vardags, när som helst!

Kram

2010-12-11 @ 23:17:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

åhh misa detta fint som vanligt :) Och garttis i efterskott .Hoppas ni hade en bra kväll vi käka med taco med vännerna från västkusten fredagkvällen .

2010-12-13 @ 11:18:31
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0