Kontaktpapper

Nu har jag äntligen "tagit mig i kragen",
och fixat klart MDF-skivan bakom baren.
Jag använde mig utav Kontaktpapper,
eller dekorplast, som det också kallas.
Detta är superbra till mycket!

När jag möblerade om senast i
vardagsrummet, så ville jag ju ha baren
på ett håll som gjorde att man såg den
fula mdf-skivan på baksidan.
Och så kan man ju inte ha det!
Istället för att måla så klistrade jag på dekorplast
i svart ek, som liknar materialet i baren.



(Tänk på att alltid vara noga med förarbetet. Oavsett om du sätter
dekorplast eller tapet, så måste det vara slätt underlag)
Här har jag då både spacklat och slipat alla skruvhål innan.

Bar-bokstäverna gjorde jag ju också av dekorplast,
det kan du läsa om här.
Jag har en samlad mapp med bilder på mycket annat fint
man kan göra med kontaktpapper.
Detta ska jag visa er en annan dag:)

Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Det blev jättefint!

2010-08-29 @ 19:26:57
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Pysseliten

Spännade :))) Jag vet att underlaget måste vara klinsikt rent om det ska bli bra . sÅ EN HILMA MASSA PILL . Men det kan det vara värt ,när det blir så fint .

2010-08-29 @ 20:37:50
Postat av: Pernilla

Det blev ju superbra!



kram Pernilla

2010-08-29 @ 21:03:30
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Visst drar man på vissa saker, det tycks aldrig bli klart! Vi har saker som skulle gjort klart för flera år sedan, kanske borde ta mig i kragen jag med! :)

Hur som helst så blev det snyggt, hela ert vardagsrum är så snyggt! Dekorplast har jag ännu inte använt i inredningen.

Kram



2010-08-29 @ 22:48:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sally & Ayse

Hej Lotta!

Vi är två tjejer som går en kurs som heter ungt företagsamhet. Kursen går ut på att starta ett företag... Vår idé har mycket med pyssel att göra och vi kommer behöva kontaktpapper så vi tyckte att ditt inlägg var väldigt givande, och eftersom du verkar vara påhittig undrar vi vart vi kan hitta dekorstenar med platt baksida? Det ska helst vara mycket i förpackningen och billigt.

Tack på förhand

2010-08-30 @ 08:43:21
Postat av: Lotta

Sally&Ayse



Alkor har dekorplast som ser ut som stenar.

Bredden är 45cm och kontaktpappret kostar C.A 35kr/meter. Kolla hos din närmaste Colorama-butik. Har de inte hemma på lager, så kan de säkert hjälpa er att ta hem:) LYCKA TILL!!!

2010-08-30 @ 14:24:22
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Snyggt! Det ser verkligen äkta ut på bilden.

2010-08-30 @ 22:59:33
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0