Legender på is

Så äntligen är det dags för "Legends on ice"
Det är namnet på årets is-show i Tibro,
där bl.a min dotter är med:)
Tibro KK har ryktet om sig att ha riktigt proffsiga is-shower.
Och det har tränats, planerats, sytts kläder för alla inblandade i klubben
inför detta evenemang!

(Foto, Markus Andersson Kamron Foto)

Jag var och tjuvkikade på genrepet igår.
Och kan konstantera att  årets föreställning kommer garanterat bli
lika bra som de tidigare isrevyerna.
Påkostat med proffsig ljud och ljusanläggning!
"Legender" som syns på showen är bl.a
Madonna, Michael Jackson, Tina Turner, Marilyn Monrooe, Elvis.
Sveriges bästa konståkare medverkar i showen.
Ingen har väl förhoppningsvis kunnat undgå framgångarna som
Vicky, Joshi och Adrian gjort denna säsongen:))))

Tv4 Skaraborg, var och filmade lite från genrepet igår.
Här visar de ett smakprov från "Legends on ice"
Har ni möjlighet, så passa nu på att åk och titta på showen i helgen.
Det brukar återkomma besökare som åkt "en bra bit" för att njuta av
Tibro KK:s isrevyer, och det är ju ett gott betyg!

Föreställningar:
Fredag 23/4   19.00 PREMIÄR!
Lördag 24/4   14.00 och 19.00
Söndag 25/4  11.00 och 16.00

Pensionärsföreställningar (sittplats, kortare show, kaffe och kaka ingår)
Torsdag 22/4   14.00
Fredag 23/4     14.00

Biljettpriser:         med SLA-kort     ordinarie
Vuxen                  150 kr               200 kr
4-18 år                100 kr               150 kr
Numrerad sittplats kostar 75 kr extra (begränsat antal)
Pensionärsförest.  125 kr               175 kr


Det lär nog bli lite mindre blogginlägg de närmaste dagarna för min del.
Förutom helgjobb på mitt ordinarie jobb, så ska det hjälpas till att arbeta
i ishallen under showerna. Även ett par nätter hjälps vi föräldrar åt att
vakta utrustningen. Pratade precis med maken, som varit på "vaktpass"
sedan kl. 04,00, och nu var det dags att åka vidare till ordinarie jobbet.
Men vad gör man inte för sina barn:))




Kommentarer
Postat av: Annika

Åh så spännande det låter! Förstår att du är en stolt mamma som sitter i publiken =)

2010-04-22 @ 09:04:54
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

ja man gör en hel del för dom :)Men kul är det

ha det bra nu i helgen .

2010-04-22 @ 09:29:26
Postat av: Angelica

Hej! Och tack för en fin blogg! jag och min familj håller på och bygger hus och har precis kommit till målandet:) Suck...alla dessa vita färger:) Vi kommer ha vita väggar nästan överallt, blandat med fondväggar,...vi testade Alcros Snö, men vi tyckte den blev alldeles! för vit.. Den här stockholmsvita som alla talar om, hur är den? Eller finns det nåt mellanting som kan passa? Jag frågar dig då du verkar kunna så mycket om färg! Tack på förhand! mvh Angelica

2010-04-22 @ 10:41:13
Postat av: catrin

Gissa om jag är avundsjuk.......

Men min mamma och pappa ska hälsa på och titta på UNDERBARA Sofia.... Min son ska oxå följa med mormor och morfar...

2010-04-22 @ 13:35:27
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Ja, man gör nästan allt för barnen men det är ju roligt också! Det blir säkert en fantastisk föreställning!

Ha en bra helg!

Kram

2010-04-23 @ 07:49:29
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Angelica:

Hej,vad roligt att du hittat till min blogg:))

Ja, precis som du säger så finns det massor av olika nyanser.

Och "snö" är ju en riktigt vit färg, som bara är lätt bruten åt det

"gråa" hållet och upplevs ju som riktigt vit.

"Stockholmsvit" är tvärtemot snö-kulören varm

och drar år det gula hållet.

Allt handlar ju om tycke och smak. Hos mig passar inte stockholmsvit in,

då jag har mycket vita högblanka möbler

och jag känner då att den kulören ser "rökskadad" och smutsig ut mot det.

Mitt bästa tips är att besöka din färghandlare.

Där finns ofta stora färgprover (som A4-papper)eller uppmålade prover du kan låna med hem.

Bl.a Alcro har en färgkarta med bara vita nyanser "AD white!.

Sedan är ju detta med provburkar ett utmärkt sätt att hitta rätt.

Beroende på ljusinsläpp och vädersträck så beter sig en vit kulör olika.

Kolla gärna lite extra på kulören S0500-N som jag tycker har en snygg brytning.

LYCKA TILL!!!



2010-04-23 @ 08:37:36
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Tess

Lycka till med showen i helgen, förstår att det inte kommer bli så mycket tid över :)



Sen vill jag tipsa om Jotuns Kulör 1624, Lätthet som är ett mellanting mellan "stockholmsvit" och S0500-N, Lite varmare men den upplevs inte som smutsigt gul.



Trevlig helg! Kram kram

2010-04-23 @ 11:05:49
URL: http://trolldesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0