Allt har ett slut

Isrevyn i Tibro är slut för denna gången.
Och jag gick faktiskt med tårar i ögonen
ifrån ishallen idag:(
Min dotter har tränat konståkning i Tibro KK i över 10år.
Även jag som förälder har "brunnit för sporten",
och varit mycket involverad i klubben genom åren.


"Vickan och Louise"

(Isrevyns Finalnummr ur "New York New York" har nu spelats för sista gången)

Jag har träffat många nya bekantskaper genom konståkningen,
inte bara från vår klubb. Och jag är jätteglad för detta.
Vi har upplevt mycket roligt tillsammans:)
Men allt har ju ett slut.....
Och nu ska dottern ta sig en "funderare" på en ev. fortsättning,
då hon känner att tiden inte riktigt räcker till för att träna på
"A-nivå" längre.
Många av Louise "gamla" konståkningskompisar har redan slutat.
Men det är ett härligt gäng med en fantastisk gemenskap.
Och de som "hoppat av" kommer ju tillbaka och medverkar i
klubbens isrevyer :)

Jag gör här ett undantag på bloggen och visar "familjebilder".
Med dessa minnen vill jag hylla min underbara, goa, ödmjuka, söta dotter,
då jag vet att hon känner en tomhet och ledsamhet nu när "allt" är över.
Och då behöver hon muntras upp:))
Ni gissar alldeles rätt!
Det en jättestolt mamma som nu delar med sig  av dessa minnen.
Och jag hoppas nu att hon känner att dessa år har gett henne massor
av glädje och fina minnen!








Själv känner jag mig just nu lite "småledsen" och tom inombords.
Jag minns alla tävlingar och hotellnätter vi ofta tillbringat tillsammans,
bara hon och jag, vilket säkerligen har bidragit till vår fina relation:)
Nu hoppas jag att hon går vidare i livet med detta i behåll!
"Allt har sin tid" och livet går vidare med nya mål och förväntningar.....

MOVE ON .......
Denna Abba-låt "mal" i mitt huvud just nu;)
/>


Själv ser jag med spänning fram emot en ny vecka!
På jobbet ska jag hålla i en inspirationskväll om tapet-trender på onsdag kväll.
Och nästa helg väntar något riktigt kul.
Då är det dags för "matstaffetten" igen.
Så nu kan ni räkna med att det ska "provdukas"  innan dess ;-



















Kommentarer
Postat av: louise

sitter här och det bara rinner ner för kinderna.. du är den bästa mamman<3

2010-04-25 @ 21:57:47
URL: http://louiselindkvist.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka fantastiska bilder jag förstår att de bär med sig massor med minnen! Lycka till på inspirationskvällen.



Kram Åse

2010-04-26 @ 08:08:34
URL: http://interiorguiden.blogspot.com
Postat av: weronica

Louise var fantastisk på Isrevyn. Hon har en sån otrolig utstrålning:) Kramar till Er alla

2010-04-26 @ 08:27:31
Postat av: maud

Fina bilder på en fin dotter! Har vart mycket i er ishall men då har vart hockey som gällt, alla mina har spelat...jag älskade oxå att få vara med och titta, heja och hjälpa till...var oxå mkt involverad runt lagen och skötte vissa bitar;)...vet att man saknar allt detta när det tar slut;(...det är ju så mycket som tar tid för ungdomarna. önskar dig en fin vecka, kramar

2010-04-26 @ 10:27:48
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Tessan

Sånt inlägg har du aldrig gjort om mig:( det vill jag också ha snart!:D

2010-04-26 @ 13:43:07
Postat av: Therése

Vilka jättefina bilder på din dotter!

Och jag förstår att ni har många fina minnen från denna tiden...både hon och du ;-)

KRAM på dig!

2010-04-26 @ 15:19:43
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken söt mamma du är Lotta! De är tur att Louise har dig :) Ta hand om dig du med.

2010-04-26 @ 18:25:27
URL: http://kristinecohen.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Så fina bilder :) Förstår du brinner för det .

Helgen ser ut att varit toppen för er :)

2010-04-26 @ 19:14:16
Postat av: Annika

Åhh jag kan riktigt känna din eller er tomhet. Man vet att allt

har ett slut men när det kommer tycker jag att det är så jobbigt!

Men precis som du visar här så måste man ta fram alla minnena från det så man ser och blir glad igen.

Men jag förstår ditt vemod.

Kram på dig!

2010-04-26 @ 20:52:41
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Anna

vilka härliga bilder :) Det msåte ha varit tufft för henne att ta det beslutet..Minns när jag slutade med innebandy och fotbollen. Från att mellan 6-25 års ålder alltid ha varit med i ett lag blev det helt tomt. Det är ju på nått sätt inte bara sporten man lägger av med utan även en massa vänner som man inte längre delar intresset med...det blir helt klart annorlunda!

sköt om er!

2010-04-26 @ 21:30:56
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Underbara Lotta, en sådan fin hyllning till dottern!

Jag är säker på att det gett henne, inte bara minnen för livet utan också massor av erfarenhet, självkänsla, disciplin, gemenskap, kärlek osv... som hon tar med sig i livet!

Önskar henne lycka till på vägen fram till beslutet... inte lätt...

Kram



2010-04-26 @ 23:21:34
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Beccy

Fin blogg!! kolla in min o kanske delta i tävlingarna ?? :)) kram Beccy. www.rawrbeccisen.blogg.se Följ mitt liv som konståkare! Från en oansvarig partyprinsessa till en kanske blivande polis?? Förändring/utveckling. :)) welcome!

2012-01-13 @ 22:19:46
URL: http://rawrbeccisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0