Tessans nya tapet


För ett tag sedan bloggade jag om att min dotter "Tessan"
ville ha en tapetserad fondvägg i sitt rum.
Nu är det färdigtapetserat.
Vi valde att sätta tapeten på bredden.
Såhär blev det:



(Dessa tapeter fanns också med i hennes val)

Då väggen var mörkgrå innan,
målade vi hela väggen vit en gång först.
Detta för att vara säkra på att den grå färgen
inte skulle lysa igenom på de vita ränderna.

Nu vill hon "trolla bort" det lilla färgade fönstret,
som hon inte är förtjust i.
Vi har några ideér på hur vi ska göra.
Men först ska golvet slipas och målas:)
Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Malin

jag gillar ju när man sätter tapeten på bredden istället för längden det blri så snyggt! Men är det inte mycket svårare? är det något speciellt man ska tänka på?!



Btw, det blev riktigt snyggt!!

2009-09-15 @ 06:56:07
URL: http://malinandezon.blogspot.com
Postat av: Frida

Vad fint det blev. Fönstret kanske kan ordnas med plastfolie/självhäftande film i grått?

2009-09-15 @ 09:30:45
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Snygg tapet, rätt val! Kanon att lägga den ner!

Det första som ögonen föll på var det roliga fönstret. Synd att det inte satt på en annan vägg för jag förstår att hon inte vill ha det mitt i den fina tapeten nu. Spännande att se hur ni ska trolla bort det.

Kram

2009-09-15 @ 10:55:10
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: karola

snyggt!

fönstret var ju fräckt ju....kanske skall hänga en tavla över den så ni kan ta fram den när hon ångrar sig och vill piffa lite med färger :)...

2009-09-15 @ 11:36:38
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! Riktigt snyggt att sätta tapeten på vågrätt. Vad heter tapeten och i vilken katalog finns den?

2009-09-15 @ 13:08:20
Postat av: Trees

Hmm.. Jag tyckte dock att fönstret var fräckt! men fattar om hon e van och tycker det är booring. Snyggt ble det iallafall:D

2009-09-15 @ 14:50:12
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Pysseliten

Jätte läckert med randigt vi hade randigt i vårat sovrum innan blommorna :)

Skulle vilja ha en ny fond i min flickas rum

vi får se efter jul :)

2009-09-15 @ 15:42:45
Postat av: Weronica

Ursnyggt som vanligt ;) Välkommna hem ! Kram

2009-09-15 @ 16:52:55
Postat av: || p e r l a n

Åh nej, inte ska ni väl trolla bort fönstret! Det var ju mega coolt! Som en färgglad tavla där på väggen!

Den är ju liksom pricken över i på väggen! Men men, nu är det ju inte jag som ska bo där :)

Det kommer säkert bli kanon vad ni än hittar på ;-)

Ha det så gott!

2009-09-15 @ 20:17:32
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Lotta

Malin:

javisst är det fint att ha ränderna på bredden.

det var första gången jag tapetserade på detta håll själv. och jag måste erkänna att lite bökigare var det. Men jag använde mig av "gubbens" laser för att verkligen se att jag inte kom snett.

Frida: Ja, det var ett av våra alternativ, men nu har "vi" en annan idé som vi ska prova först:)

Irené: Kul att du gillade tapeten:)

ja, nu ska vi prova något som gör att fönstret kan vara kvar.

Karola: Ja, det är precis den idéen vi kollar upp:)

Linda: Tapeten heter "Mezzo" och kommer från Midbec.

Bra pris också! Bor du i närheten av Hjo så har vi den lagertapet i "vår" butik:)

Trees: ja, hon brås på mamma och vill ha "ombyte" ofta;)

Pysseliten: Ja, nu har det ju blivit 2 randiga väggar härhemma på kort tid. Ser i "tapet-modet"

att ränderna håller i sig:)

Weronica: Tack tack. Hälsa de dina:)

Perlan: Nej, jag vill inte heller det.

Men "tösen" är 15år och mamsen får inte riktigt bestämma därinne som hon vill längre;)

Hoppas iden vi har går att fixa.´

TACK för din hjälpsamhet:)

Om det "går vägen" ska jag visa resultatet på bloggen sen.

2009-09-15 @ 21:38:41
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Therése

Det där blev ju jättesnyggt!

Tycker nog allt hon gjorde rätt val bland dom tre tapeterna ;-)

Tycker det är så snyggt när ränderna är åt det hållet!

Kram Therése

2009-09-17 @ 22:11:27
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Lina S

Vilken super blogg! Undrar om du har något tapet nr på mezzo svart/vit randig? Blev lite sugen på den nu när jag såg den hos dig!

2009-10-21 @ 17:40:43
Postat av: Lotta

Therese:

kul att du gillade vårt val:)

kram

Lina:

Tack tack:)

Jag har inte numret i huvudet,

men vi har den som lagertapet på jobbet.

Ska kolla numret imorgon, och mailar dig sen.

kramis

2009-10-21 @ 19:42:13
URL: http://www.lotenlind.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0