Kärlek i Idol

Kvällens Idoltema är: KÄRLEK
Åhh, vad jag hade hoppats på att få se Erika
sjunga en kärleksballad just denna kväll.
Nu kom hon ju tyärr inte så långt att hon fick chansen att göra det:(
Klart är också att hon inte längre är påtänkt för Melodifestivalen
med demolåten hon sjungit in.

Men nu har vi 2killar och 3 tjejer som ikväll kommer göra 
sitt bästa allra bästa för att, SITTA SÄKERT!
Nöjesbladets Martin Söderström fanns på plats
under gårdagens repetitioner.
Såhär skriver han om Idolernas dagsform.


(Idolfoto: Stella Pictures, Bilden lånad från Tv4.se)


Idolerna sjunger 2 låtar var.
Den ena tillägnad fansen och den andra en anhörig.
Här kommer låtvalen:

1.Tove Östman Styrke, 17 år igår (GRATTIS i eferskott!)
Hyllningslåt till fansen: Sweet dreams (Eurythmics)
Hyllningslåt till anhörig: Himlen är oskyldigt blå (Ted Gärdestad)

2. Calle Kristiansson, 21 år
Hyllningslåt till anhörig: Your song (Elton John)
Hyllningslåt till fansen: To be with you (Mr. Big)

3. Erik Grönwall, 21 år
Hyllningslåt till fansen: My life would suck without you (Kelly Clarkson)
Hyllningslåt till anhörig: Always (Bon Jovi)

4. Reza Ningtyas Lindh, 28 år
Hyllningslåt till fansen: You've got a friend (Carole King)                           
Hyllningslåt till anhörig: When I need you (Leo Sayer)

5. Mariette Hansson, 26 år
Hyllningslåt till anhörig: Ängeln i rummet (Eva Dahlgren)
Hyllningslåt till fansen: Time of your life (Green Day)




Årets Idolskiva
släpptes i förrgår.
Här kan du läsa Dustin Homes recension av den.
Jag har själv inte hört plattan än...  Har ni?
Här har du möjlighet att tävla och vinna,  Det bästa av Idol 2009.


(Bilden lånad från cdon.se)


Jag blev grymt imponerad av Mariette och Calle förra fredagen.
Även om jag fortfarande håller Tove och Erik som mina favoriter.
Jag trodde att Reza skulle åka ut förra veckan,
mitt tips blir detsamma ikväll.
Vem tror du får lämna Idol?
Och vem hoppas du kommer att VINNA?


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh jag hoppas på Tove och Erik, mina favoriter sen start... men vi får väl se.

Det är så viktigt nu att de gör bra framträdande, ett fel och man kan va ute.

Spännande.



Vi ska till läkaren med barnen idag för vi hostar så mkt. Jag har medicin sen sist, men barnen måste ha nån för natten känner jag.. inte kul när de vaknar stup i kvarten av hostattacker.. som tur är tar dom det mkt bättre än vad jag gör =)



Ha det!

Trevlig helg på dig!

2009-11-20 @ 10:01:20
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har ju kalle och reza som favoriter nu...tror tyvärr att Tove kommer vinna hela kalaset...

Hoppas Mariett åker (vilket jag nu vet att hon inte kommer göra den här veckan) men jag tycker hon är den som är mest "vanlig" så att säga...

2009-11-20 @ 22:49:09
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Det var ju väntat att Reza skulle åka. Hon sjunger fantastiskt bra men konkurrensen är hård nu. Lite snopen var jag allt att Erik inte gick vidare direkt, i och för sig tyckte jag han hade tråkiga låtar ikväll, kanske var det därför!

Trevlig helg!

Kram

2009-11-21 @ 01:06:44
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har hållt på Erik och Tove från starten. Dem är bäst enligt mig.



trevlig helg

2009-11-21 @ 21:47:20
URL: http://godisfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0