Tapetbobiner

Igår hade jag med mig 7 tapetbobiner hem från jobbet.
Tessan vill ju nämligen ha en fondvägg i sitt rum.
Vi har uteslutit 2 stycken.
Egentligen är dom de snyggaste.
Men de passar helt enkelt inte in i rummet.
Tessan har ett litet fönster som ni ser på bilderna längst ner.
Och det är ju då viktigt att tapeten passar in där.
Ibland blir ju helheten  mycket bättre om man väljer
det "näst bästa" Jag ska visa vad jag menar:

(Denna tapeten är både jag och Tessan förtjusta i. Det är även storastster i huset,
och där skulle den ju passa utmärkt;)

Men som ni ser nedan så skulle den inte blivit ett bra alternativ i just 
Tessans rum.
Så istället blir det någon av dessa 5.
Bobinerna ska få sitta uppe hela dagen.
Så jag tar nu emellanåt en paus i mitt målande för
att gå in och titta på tapeterna.


(Kanske blir det någon av dessa tapeter från Midbec)

Vi har också 2 randiga alternativ.
Tycker det är snyggt när ränderna är olika breda
samt blandade med både blankt och matt yta som här.
Blir det någon av dessa så ska de i så fall tapetseras vågrätt.


(Även den storblommiga tapeten är ett alternativ som vi kan tänka oss)

De övriga tre väggarna i rummet är vita.
Gillar ni någon av dessa tapeter?

Kommentarer
Postat av: Vårt hus vid havet

Blir nog snyggt vilket som men den randiga nere till vänster och den storblommiga bredvid var snyggast, tycker jag!

Lycka tillmed valet!/ Jenny

2009-05-21 @ 19:35:57
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag tycker också att alla är fina!

2009-05-21 @ 22:01:13
Postat av: pysseliten

du den blommiga har jag på bild från Grekland vad heter den super fin :) Kan skicka dig en bild om du vill se den uppe :)))

2009-05-26 @ 13:20:30
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jenny:

Tack!

Hon har fortfarande svårt att bestämma sig.

Och tapetseringen blir inte av riktigt än,

så hon hinner väl fundera lite till,

och då har det väl kommit fler att välja på;)

Pysseliten:

Menar du den svart-vit blommiga?

I så fall kommer den från InTrade, kollektionen "Miracle" Ja, gärna en bild på den uppsatt om du har lust att skicka den?

Tack på förhand!

2009-05-26 @ 16:09:39
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0