Före/efter i matrum

Tänkte fylla på med ett inlägg i min kategori före/efter.
Denna gången har jag hämtat inspiration från Coloramas reklamblad.


(såhär såg matrummet ut före, Bilderna hämtade från Coloramas hemsida)


(splitterny interiör utan att byta ut möblerna)


(stolen före målning)


(stolen efter infärgning av textilfärg samt målning med servalc aqua halvblank,
o.b.s viktigt med grundmålning innan)


(parkettgolvet målades glansigt vitt, vilket oxå ska provas härhemma snart:)

Detta har andvänts:
3 rullar fondtapet (Culture, Eco)
5 rullar tapet enf.
Tapetlim 10 liter
Golvfärg 4 liter
Grundfärg 0,5 liter
Orange servalac 1 liter
Textilfärg till stolarna 1 pkt
tillbehör

Kvittot gick på 5010kr.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Men... vad läckert, framför allt stolarna! Jag får lite 70-tals känsla.

Vitmålat golv är snyggt men inget för oss att tänka på med golv som bara är några år gammalt.

Kram

2009-03-05 @ 19:46:12
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Jag gillar också orange nu igen.

var ju några år sedan sist....

Men nu har jag planer "där uppe" igen:)

Votmålat golv ska det oxå bli när jag får tid.

Och den nya färgen jag ska måla med är försenad från Alcro. Men jag hoppas den ska komma nästa vecka:)

kramis

2009-03-06 @ 19:08:02
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0