Slutet....

Nu börjar mina påbörjade renoverings-projekt härhemma
närma sig slutet:)
Jonas var iväg och skulle köpa några nya taklister häromdagen.
Men tyvärr så fanns det inga likadana som vi hade sen tidigare.
Och för att slippa byta alla i rummet, så har nu min morbror och svärfar
gjort nya åt mig:) Tack tack för det!!
Ikväll har jag nu tänkt att grundmåla dessa, så att Jonas förhoppningsvis
kan sätta upp dom innan han åker på kurs i helgen.
De ska ju sedan målas "på plats" sedan, och jag hoppas då hinna göra
detta i helgen. Detta är det sista som ska göras i "dressing-roomet"

Sovrummet är nästan färdigtapetserat. Jag har bara en liten vägg,
och några småbitar runt elementen kvar.
Lite målning återstår därinne också.
På lunchen idag var jag o kollade in tyger.
Fastnade speciellt för ett jag hittade på "Titt-In"
Så 7,5 meter fick följa med mig hem.
Och nu ska min snälla mamma hjälpa mig att sy:)

(Detta tyget fastnade jag för till sovrummet, där ska det bli öljett-gardiner)

Nej, nu måste jag sätta fart, så att det blir lite gjort....
Tvätta, matlagning, målning står på "mitt scema" ikväll;)
Kram på er alla.


Kommentarer
Postat av: Proforma

Vad duktig du är! Fullt upp hela kvällen! Skönt när det närmar sig slutet! Det ska bli spännande att få se... för du visar väl!?

Gardinerna blir fina! Där jag har gardiner (har stål och trä-persienner i flera fönster) där har jag också öljetter. Tycker det blir så snygga veck!

Kram

2009-03-12 @ 00:38:08
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Ja, det är sååå skönt att det snart är klart.

Vi har sovit i vardagsrummet i över en vecka nu:(

Håller med dig om att öljetter ger fina veck. Är sååå trött på panel-längder, så jag ville ha nåt annat. Öljetter har jag haft tidigare, och efter många tips i gardinaffärer om olika alternativ tyckte jag att detta skulle bli snyggast i sovrummet. Återkommer nu snart med bilder!

2009-03-12 @ 05:31:53
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0