Vårt badrum

Här kommer bilder från vårt badrum.
Det är nu ett par år sedan vi gjorde om härinne.
Men plattorna säljer fortfarande riktigt bra.
Så jag tänkte visa några bilder på dessa.

Det matta vita kaklet på väggarna kommer från
Golvabia och heter "Town"
Storleken på plattorna är 11x33,3cm.
Finns även att få med blank yta,
samt i färgerna ljusbeige, grön, grå, blå och brun.
Den bruna mosaiken tillhör samma serie.
"Pelaren" i duschen kallas "brun rund",
och storleken är densamma (11*33,3cm.)

På golvet valde vi en annan klinkers än den som
Golvabia rekommenderade.
Vi gillade inte den "livlösa" och lite tråkiga färgen den hade.
Så istället blev det ett golv från Nova, som vi tyckte passade bättre.
Klinkersen heter "Genesis".

'
(ett dekor-fönster har satt på badrumsdörren)


(klinkersplattorna kommer från Nova)


(och kaklet från Golvabia)


(de praktiska behållarna för schampo och balsam fick jag i julklapp för 2år sen,
blev toppenglad, då jag verkligen hatar schampoflaskor på golvet)


(ekmöblerna kommer från svedbergs)


(dubbelhandfat var ett krav från min sida, vilket Jonas nu är glad för:)


(jag har ju tidigare berättat att jag är "sladd-allergisk", så denna utdragdbara
låda med kontakter superbra. Där förvarar jag fön och platt-tång mm.


(toalettsitsen i ek komer också från Svedbergs)


(sköna badhanddukar från Hemtex)


(om inte spotlightsen i badrumsmöbeln räcker till,
så finns det också en taklampa med dimmer)


Det återstår fortfarande en sak att göra härinne.
Elementet togs ju bort när vi lade in värmegolvet.
Och rören kunde ju inte kapas av jämns med golvet.
Så ett par hemska stumpar står upp där:(
Men nu har jag kommit på en idé om hur jag vill ha det.
Återkommer när det är fixat.....
Ibland är jag sååå himla dålig på att få klart smådetaljer.
Om man inte gör det på en gång, så är lätt att
tiden bara rinner iväg. Är det så för er med?

Kommentarer
Postat av: krille

sjukt snyggt badrum!!

2009-03-20 @ 20:33:42
Postat av: Proforma

Jättesnyggt badrum! Gillar mönstret på golvet och de stående "bårderna", riktigt snyggt! Snygg storlek på de vita plattorna! Vi skippade dubbla handfat, har så olika tider på morgonen så det funkar ändå.

Måste fråga dig... schampobehållarna har jag aldrig sett förut. Var är dom köpta, vilken tillverkare är det. Vi har varit ute efter hylla till duschen (avskyr också flaskor på golvet) så dom här skulle jag vilja kolla upp.

Ha det gott!

Kram

2009-03-20 @ 22:25:43
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Vilket fint badrum ni har! O jag håller med dig, varför ska det ta så lång tid att få tummen ur och göra saker som sen är gjort på ett kick!?! Man blir så arg på sig själv ibland.

/Jenny

2009-03-21 @ 07:23:03
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Malin

Wow så snyggt badrum ni har. Jag gillar taklampan. Vart kommer den ifrån? Kram

2009-03-21 @ 19:44:10
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack för kommentarerna:)

Schampobehållarna såg vi när vi var på ett hotell nånstans någongång. Jonas kommer tyvärr inte ihåg varifrån det var:(

Taklampan har jag köpt hos en lokal lamphandlare.

Minns tyvärr inte märket på den.kramis

2009-03-21 @ 20:00:08
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0