Andra chansen

De fyra deltävlingarna i årets Melodifestival har passerat.
Och nu återstår "Andra chansen" imorgon kväll med följande dueller:

Duell nummer ett

Jag tror på oss med Scotts
MOT
Moving On med Sarah Dawn Finer

(Jag gissar på att Sarah Dawn Finer går vidare)

Duell nummer två

Show Me Heaven med Lili & Susie
MOT
You're Not Alone med BWO

(svårtippat, men jag gissar på att Lili&Susie går vidare)

Vinnarna i dessa ovanstående dueller möter varandra i en andra duellomgång.
Vinnaren i den andra omgången går sedan till final.
(Jag gissar på att det blir Sarah Dawn Finer)

Duell nummer tre

It's My Life med Amy Diamond
MOT
Higher med Star Pilots  

(Här gissar jag på Star Pistols)

Duell nummer fyra

I Got U med Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox
MOT
Snälla, snälla medCaroline af Ugglas
(Här gissar jag på Caroline af Ugglas)

Måste säga att jag tycker inte att detta med dueller blir så rättvist.
Jag hade hellre låtit 2 låtar från grupperna 1&2 gått vidare.
Men nu kommer ju de "vinnarna" att möta varandra, och en måste åka ur.
Vinnarna i duellerna 3 och 4 möter varandra.
Jag gissar då på att det blir Star pistols som tar en finalplats.

(liksom många andra tror jag att det blir dessa 2 bidrag som går vidare till Globen)

Vad minns du av årets melodifestival?
På expressens hemsida kan man göra ett test.
Jag fick 17/20 rätt. (Det var inte såååå grymt)
Så utmana mig gärna:)

Fredagskväll och fredagsmys. Nu ska jag laga till en supergod
Wienerschnitzel och ta ett glas rött.
Helgen är sedan fullspäckad som vanligt.
Jobb igen imorgon bitti :)
Tessan har innebandy-matcher både lör och sön,
samt västgötaträning i Vara imorgon bitti.
Gustav simskolan och handbollsmatch.
Louise ska till Örebro båda dagarna och tävla.
Och sängarna står fortfarnade i vardagsrummet,
i väntat på att det ska bli färdigtapetserat i sovrummet:(
HJÄLP!!! Jag tror snart att jag behöver "klona mig"
Önskar er alla er Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: Vera

oj, jag skulle nog inte få många poäng på den testen inte...... men imorgon ska jag nog faktiskt se melodifestivalen :)

2009-03-06 @ 20:57:36
URL: http://onweekdays.blogspot.com
Postat av: Tessan

Mamma, Jag fick också 17/20.

Ändå är du ju äldre ;)

2009-03-06 @ 21:22:50
URL: http://tezzzzan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vera:

Jo, jag har ju kollat på alla avsnitt, så jag trodde nog att jag skulle ta "full pott" :(

Tessan:

hahaha. den vá bra du!

Men.... lite orättvist tycker jag oxå att det är.

Du har väl sett repriserna minst 10ggr!!! ;)

2009-03-06 @ 22:00:40
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Proforma

Så svårt att gissa, det kan inte jag! Tycker det här med dueller är fel. Låt alla låtar tävla mot varann och de två som får bäst går vidare, mest rättvist!

Let´s Dance... Laila var klart bäst. Lite sybd att Niklas åkte ut, tycker nog att Elisabeth har varit sämre flera gånger i rad men så är det...!



Jag gjorde testet... yeah!!! 18 av 20! Det trodde jag aldrig!

Trevlig helg!

Kram

2009-03-06 @ 23:38:37
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj du gissade rätt på mycket där ju! Vad tycker du om de som gick vidare nu då? Kram

2009-03-08 @ 09:54:47
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Nästan rätt resultat tycker jag. :-) Fast jag hade hellre velat att Rigo gått vidare och att af Ugglas blivit internationella juryns val. Riktigt nöjd blir man ju aldrig. :-)

2009-03-08 @ 10:50:24
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Håller med dig. Tyckte oxå att Niklas var bättre än Elisabeth. Men min favorit är oxå Laila:)

Malin:

Jag höll mest på Sara, tycker hennes låt är riktigt bra:)

InneoUte-Malin:

Nej, riktigt nöjd blir man väl aldrig;) men jag var ändå nöjd att Sarah gick vidare. Hade ingen riktig mer favorit denna veckan. Nu ser jag fram emot finalen:)

2009-03-08 @ 20:13:39
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0