Söndag i juni:)

Idag grejar vi ute, i det ganska skapliga vädret.
Jag har äntligen målat klart alla staketpinnar,
och Jonas håller nu på att sätta upp dessa:)

Spraymåla krukor var något jag tyckte var skoj.
Så idag har det blivit mer av det.
Hittade en gammal ful kruka, som skulle till tippen.
Men tänkte jag skulle testa att måla den.
"Sprayfärgexperten" på jobbet har blandat precis
den gula nyans jag ville ha.
Såhär blev det:

(Krukan har nu fått en fin gul färg, här ska nu planteras gräslök och dill)


(Såhär såg den ut innan)


Nu blir det nog inte så mycket mer gjort här idag.
Val-lokalen väntar på våra röstsedlar......
Denna gången har jag inte alls följt debatterna på TV.
(Brukar tycka att det är både intressant och roligt i vanliga fall)
Men rösta vill jag göra, så partiet jag brukar rösta på får min röst idag.

Tv:n väntar också om en timma.
Tibro-killen Robin Söderling spelar ju final i "Franska öppna"
Han är den 7:e svensken som är med i denna final någonsin.
Själv är jag inte speciellt Tennis-intresserad,
men t.om jag förstår att detta är jättestort!
Så självklart ska jag "heja på".
Håll nu tummarna allihopa!

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Perfekt med sprayfärg! Blir ofta en jämt och slätt yta. Har du en speciell färg till just krukorna? Förresten... blandad färg... det måste innebära att du har en färgspruta då, ingen sprayburk!? Kan du kanske tipsa om någon bra spruta som man kan ha och måla möbler med?

Kram

2009-06-07 @ 19:54:50
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Fint se vad man kan förnya :)

Härlig med gul det finns nog inte så många krukor som är :)Mest gråa och svarta

2009-06-07 @ 20:04:23
Postat av: Lotta



Nej, det är ingen färgspruta utan vanlig sprayfärg jag använder. Men ska den "brytas" så är det inget jag klarar att göra själv.

Oftast använder jag den färdiga sprayfärgen.

Finns ju att få de allra vanligaste kulörerna.

Men på mitt jobb säljer vi även sprayfärger till bilar och industrier. Och då måste det ju gå att "bryta" massor med färger... Så vi har en "sprayfärgs-apparat" (vet inte vad det heter) Killarna på jobbet bryter då sprayfärgen till önskad kulör åt kunden.

2009-06-07 @ 20:19:46
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0