Konståknings-EM 2009

Den 100:e upplagan av konståknings-EM är nu igång.
Detta året går tävlingarna i Helsingfors.
Vi har 4 landslagsåkare med från Sverige som deltar.
För första gången i modern tid har vi tre svenskar med
i herrarnas startfält.  Det är  Kristoffer Berndtsson, Adrian Scultheiss
och Alexander Majorov. De åker sina kortprogram idag.
De har fått startnummer 27, 32, och 39.
Förra året slutade Adrian på 6:e plats och Kristoffer på 7:e.
Vann gjorde Tomas Verner från Tjeckien.
Hoppas det går lika bra för svenskarna i år:)


(Foto:EkovisionPhotos)


I damklassen representeras Sverige av
Tibro-tjejen Viktoria Helgesson.
Hon åker sina program på fredag och lördag.
På SR:s webbradio kan du lyssna på
en intervju hon gjorde för några dagar sedan.

Förra året slutade hon på en 18:e plats.
I år är båda hennes program nya,
och mer avancerade.
I korta programmet, som hon åker på fredag,
har hon med trippel lutz.
"Vicky" är i jättebra form och jag
önskar denna goa, ödmjuka tjej LYCKA TILL!
Nu håller vi tummarna för Sverige!!!
Så slå nu på Tv:n och kolla på  dessa duktiga åkare.
Du kommer också bl.a  att få se förra årets EM-vinnare
Tomas Werner och Carolina Costner.
Både SVT och Eurosport direktsänder tävlingarna.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Haha... jag kan berätta för dig att jag har dansat med världsmästaren i isdans! Det var för många år sedan i Wien på ett disco, alltså inte på is...

Kom att tänka på det när jag läste ditt inlägg.

Håller tummarna för Sverige!

Ha en bra dag!

2009-01-21 @ 12:16:30
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anonym

carolina costner är inte med

2009-01-21 @ 22:19:37
Postat av: Lotta

Proforma:

Vad roligt att ha dansat med en Världsmästare!!!

(skulle själv blitt dö-nervös,,, fniss)

Anonym:

OK. Är hon struken???

Något jag inte visste i så fall:(

Hon står ju med på startlistan.

(sist i 8.e uppvärmningsgruppen,

och skulle åka ca kl. 17,25)

2009-01-22 @ 08:38:46
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hmmmm....Vet inte riktigt vad jag ska skriva här.

Men du kan INTE ta bilder på det viset du gör.



Hör av dig till min mail.

Mvh Fredrik



2010-03-17 @ 10:47:28
URL: http://www.ekovisionphotos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0