Julen slut med Knut

För ca 50år sedan existerade ju inte lösgodis.
Då längtade barnen till "tjugondag Knut" , då de
fick plundra sin gran som var full med godis.
Någon julgransplundring har vi aldrig härhemma.
Men ni må tro att Gustav väntat på denna dagen ändå,
eftersom jag lovat att pepparkakshuset härhemma
skulle få plundras då.
Och det lyckades han ju bra med som ni ser!

(resterna som är kvar efter att Gustav och Tessan ätit sig mätta)


(såhär såg ju huset ut innan. de fick ju som sagt vad i sig en hel del)

Jag har lite julpynt kvar att ta bort. Men det får vänta till imorgon.
Har ni fått bort allt ert pynt?

Kommentarer
Postat av: Proforma

Jajamen, jag har fått bort julen. Känns skönt!



Mina föräldrar hade kiosk när jag var lite och då fanns det smågodis, det kostade 5 och 10 öre, t.o.m 1-öres fanns det. Fast det var på 60/70-talet.



Kan du allt om färg och inredning nu?

2009-01-13 @ 22:28:20
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0