Gör någon glad :)

Usch vilken dag!
Vaknade halv 2 inatt av maginfluensa.
Så hela dagen har jag tillbringat i sängen
och på toaletten. Det är först nu jag orkat gå
upp och duscha. Känner mig fortfarande mkt
utmattad och trött som man ju blir.
(Så jag har allt tyckt synd om mig själv idag;)
Men nu är jag GLAD att det verkar ge sig.....

I mitt inlägg idag hade jag just tänkt skriva
om glädje och att vara tacksam över just
det vardagliga och enkla i livet.
Ibland kan jag känna att man kanske verkar
"ytlig" och "prylfixerad", med tanke på att min
blogg handlar mycket om prylar och nya saker.
Men självklart är man ju otroligt tacksam för allt man har,
när man tänker på hur en del lever runtom i världen.
Men jag har ett brinnade intresse för nya
heminrednings-grejor. Det är min hobby!

Självklart skulle jag liksom många andra
bli överlycklig över en STORVINST PÅ LOTTO !!!
Men visst är det skönt att bli glad över enkla ting ibland .....

Gustav (7år) kom och sken som en sol igår.
Han hade gjort en egen raket, alldeles själv.
När man ser hur det "lyser" i ögonen på honom av stolthet
över att ha gjort något sååå fint till mammma.
Då blir jag väldigt glad.


(denna fin raket hade Gustav gjort till mig :)


Ett kort jag fick häromdagen av min kusin gjorde mig
också mycket glad.
Hon och sambon var tacksamma över att jag hjälpt dom
med ett urval av tapeter.
Och som tack fick jag ett jättefint kort där det stod.
Du är en pärla! Det värmde.

(jag blev så glad över kortet jag fick av min kusin)

Jag hoppas och tror att jag är bra på att ge beröm
och uppskattande ord till mina vänner.
Men man kan ju alltid bli bättre :)
Så idag vill jag göra som Nanne Grönvall sjunger i
"Viktiga små ord"
*Ge en kram till alla mina vänner*
Ni vet väl om att ni är värdefulla!
(Här är texten på denna fina låt)

Jag önskar er alla en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Micka

Kram på dej med kusinen! Hoppas du är bättre i magen nu, usch vad jobbigt...

Jens ska börja tapetsera imorr´n, nu blir det stil på´t, tack vare dej :D

Tack än en gång, våran Pärla, hi hi...

2009-01-30 @ 22:57:38
Postat av: Proforma

Det behövs inte så mycket för att göra någon glad, eller hur!

Tack snälla för din kommentar hos mig idag! Jag gillar din blogg också :)

Kram på dig och trevlig helg!

2009-01-30 @ 23:43:06
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0