Vinster

I Malmö gick det som vi hoppades på  Nordiska Mästerskapen
i konståkning. Det blev GULD för båda systrarna Helgesson.
Verkligen jätteroligt!
Joshi ramlade på sin trippel-lutz i kortprogrammet, men satte resten bra.
Hon åkte även ett bra långprogram, även om hon inte själv var helnöjd.
En vinst med 127 poäng och nästan 20 poäng före tvåan är ju inte illa;)
Vicky åkte ett nästintill felfritt kortprogram.
Bara en "step-out" på toeloopen efter flip,
och med det "skrapade hon ihop" 52 poäng!
I långprogrammet säger hon att två hopp inte satt som det skulle,
men att hon är ganska nöjd ändå.
Totalt fick hon DRYGT 138 poäng, också det 20 poäng mer än 2an :)
För Vicky väntar nu närmast WM i Los Angeles, och för Joshi ungdoms OS.

Själv var jag ju i Halmstad med familjen igår,
där ju dottern spelade regions-spel i fotboll.
Det blev en oavgjord match, och två förluster.
Inget att säga om. De som vann gruppen var helt
överlägsna i sitt spel, och vann helt rättvist.
Så det är bara att gratulera dom och önska Lycka till i slutspelet i SM.


De låtar som gick vidare i melodifestivalen igår,
blev ju Emilia och Alcazar.
Jag tyckte Alcazars låt var den enda låten igår som var riktigt bra.
Och jag känner redan nu att den kommer nog vara en av mina favoriter i den
stora finalen den 15 mars. Vad tyckte ni om gårdagens deltävling??

(bilden lånad från melodifestivalen.se)


Kommentarer
Postat av: Proforma

Jag tycker inte det var mycket att hänga i gran! Hoppas nu på de andra uttagningarna! Kan inte heller förstå hur Carolines låt kunde få så pass många röster. Men smaken är som baken...

Ha det gott!

2009-02-08 @ 22:01:25
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker inte att någon av låtarna var sådär jättebra, men de som gick vidare var helt klart bäst. Kram

2009-02-08 @ 23:44:46
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Proforma

Glömde alldeles av att tacka dig... och chefen... för tipset om Nuretanolja till murstocken. Det ska vi absolut testa! Tack snälla!

Kram

2009-02-08 @ 23:56:02
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0