Sovrumsrenovering

Nu är jag riktigt "på hugget" härhemma :)
Jag har fått Jonas till att börja montera garderoberna,
och då ville jag själv inte vara "sysslolös".
Så idag har jag börjat med sovrumsrenovering.

De mörkbruna listerna runt balkongdörren
har fått sig en grundmålning.
Jag har även börjat att riva tapeterna härinne.
Imorgon är jag ledig och då ska det målas och
rivas mer tapet.


(karm och foder grundmålade med sevalac från Alcro)

Sen hoppas jag hinna med att tapetsera i slutet av veckan.

Nu återstår bara det "svåra" men roliga jobbet:
ATT VÄLJA TAPET

Men jag har allt en liten bild i bakhuvudet om vartåt det lutar.

Ska försöka bestämma mig imorgon, så att jag kan tapetsera

senare i veckan.

Nu ska vi ta en paus och njuta av en timmes prommenad i solen :)

Fortsatt trevlig Söndag!


Kommentarer
Postat av: Proforma

Det gör du rätt i att måla det bruna runt dörren. Vi hade brunt runt dörrar och fönster i vårt förra hus men till slut stod jag inte ut så de blev vita. Där vi bor nu är det tack och lov, vitt!

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

2009-02-15 @ 16:35:29
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Hildur - fixa&dona

Hallå! Här stundar också en renovering av sovrummet. Eller tapetsering rättare sagt. Resten är redan gjort. Idag har vi varit och åkt slalom. Första gången både för mig och Lowe. Jätteroligt... men nu är jag helt slut. Många muskler som inte är vana att användas så flitigt. ;-) Ska bli spännande att se vad du väljer för taept/er. Trevlig vecka!

2009-02-15 @ 18:19:31
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

Ja detta är det sista mörkbruna jag målar :)

Vi hade detta mörka på alla fönster och balkongdörrar förut. Men förra året började jag måla. tror jag har målat 26 fönster/dörrar här nu. PUHH!!

Hildur:

Gustav har tjatat om slalom härhemma oxå.

Han provade en gång förra året, men iår har det tyvärr inte blivit något än:(

Det blir Jonas som får ta med honom, jag skulle nog behöva hjälp själv i backen om jag försökte ;)

2009-02-15 @ 19:12:57
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0