Polonäsen 2009

Jag har turen att få gå på "Polonäsen" i år igen:)
Det är en tradition härhemma i Tibro att "niorna"
Nyboskolan här, dansar och uppträder.
Först lite "traditionell" dans, följt av ett tema.
Förra året var ju äldsta dottern med.
Då hade de "Abba-tema". I år är det Michael Jackson.
och det blir garanterat bra det också!

Nu har jag precis fixat Tessan i håret,
och det är dags att åka iväg för att få bra platser.
Förra året
tog batteriet på kameran slut,
och jag hade glömt videokameran:(
Men nu är båda laddade och redo att följa med:)






(Tack älskling för rosorna du köpte med hem, de passade fint i Tessans hår:)

Haha,
det är inte bara i "inrednings-sammanhang" som man är "skadad".
Nu står vi här och "dividerar".....
Med eller utan halsband. Med eller utan örhänge!!!
Själv tycker jag att håret nu är ganska "mycket",
så bara ett armband om mammsen får bestämma;)

UPPDATERING:
Här finns en filmsnutt från polonäsen i Sporthallen.
(De borde nästan ha en "balsal" istället, så fina som alla är:)





Kommentarer
Postat av: Åse

Hon ser helt fantastisk ut, vilket jobb med håret! Ha en trevlig kväll.

2009-12-17 @ 17:07:13
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: lisi

sjukt fin var hon !!!

2009-12-17 @ 21:11:38
Postat av: Annika

GUD vad fint!! Shit, tänk att ha en sån mamma som kan göra såna kreationer =)

Är det äkta allt hår eller har du tagit lite löshår? det ser så mycket ut =)

2009-12-17 @ 21:16:30
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åse:

jo, lite jobb är det ju...

men det är inte så ofta jag gör uppsättningar nuförtiden:)

Lisi:

Javistt var hon:) Det var ju ni oxå förra året.

Kollade på kort häromdagen från er Polonäs.

Samla nu ihop er gamla klass och träffas och prata minnen. Jag har sagt till Louise att ni gärna får vara här:)

Annika:

Det är faktiskt hennes egna tunna hår. Men toupering och spray gör "susen" ;)

2009-12-17 @ 22:19:09
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Proforma

Oj, vilket fantastiskt hår! Vad duktig du är som kan fixa till det så fint!

Kul med traditioner, gissar att ni hade en fin kväll!

Kram

2009-12-17 @ 23:45:39
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Ja det var riktigt kul, otroligt fina var de alla tjejer o killar. Jag får vänta några år så får jag förmånen att gå en gång till o titta. Hade du mycket jobb idag igen att fixa till Tessan?

Ha en bra helg! Kram Helen!

2009-12-18 @ 09:57:32
Postat av: Petra

Så fin hon är dottern.

Jätterologt att få se från Polonäsen.

Vilket jobb dem har lagt ner på det.

jättefint



Ha en trevlig helg

kramen

2009-12-18 @ 15:59:13
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: camilla eriksson

Tessan var så fin! Roligt att få se polonäsen.

Ha en fin Julhelg!

2009-12-22 @ 19:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0