Islyktor

Häromdagen gjorde jag islyktor för första gången.
Har läst tips på detta både i tidningar och på bloggar.
Så nu var jag nyfiken på att testa detta själv.

Mina föräldrar och svärföräldrarna fick var sin i julas.
Tyvärr glömde jag att ta en bild på dessa innan
jag gav bort dom.
Men nu har jag gjort nya till morgondagen,
då vi ska ha gäster härhemma:)
Man kan ju stoppa i vad som helst nästan.
Denna gången blev det silvrigt och glittrigt.
Finare och roligare än marchaller tycker jag:






När jag ändå var ute och fotade så passade jag på att ta kort på
huset som nu är "inbäddat" i massor av snö.



Jag har börjat förbereda inför nyårsafton.
Vi har aldrig firat nyår här hemma någon gång,
då vi alltid varit bortbjudna.
Så detta är första året som jag har lyckan att få
göra en fin nyårsdukning.
Och ni som läser min blogg förstår nog att jag gillar det!
Dukningen börjar bli klar.
"Gubben" grymtar något om att det ser ut som en "Nobelmiddag",
medans barnen tycker det blir jättefint.
Jag själv vill få till det lite extra fint.
Och det känns faktiskt som att jag kommer att lyckas:)
Skulle gärna vilja ge er ett smakprov, men det får vänta tills imorgon.
(Vet nämligen att våra gäster brukar läsa här på bloggen;)

Mamma och pappa var nyss här och lämnade en liten nyårs-present.
Vi fick bl.a en travbong.
Så nu ska jag skynda ner till Tv:n och kolla på V64,
och hoppas på turen:)






Kommentarer
Postat av: Anna

helt övertygad om att det kommer bli en strålande vacker dukning, har ju sett några andra "alster" du gjort :)



2009-12-30 @ 19:42:01
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Åse

Lycktorna blev jättefina, vilket underbart hus du har! Jag ser fram emot att se lite bilder från din dukning senare.



Kram!

2009-12-30 @ 20:30:22
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Petra

Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!



väntar med spänning på att få se den fina dukningen.

Vi ska bort i morgon och jag skulle hitta på en förrätt. Inte det lättaste men det blev till slut räktorn. Enkelt och gott.



ha det bra och var rädd om varandra vid raketskjutningen.

kram på dig

2009-12-30 @ 23:14:52
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh vad fina islyktorna blev :) Själv bor jag i lägenhet så det känns inte som nån idé att ställa ut ljus eller marschaller. Vad smart att provduka innan, kanske jag också skulle ha gjort, men jag får improvisera lite i morgon i stället, blir nog bra det med :) Gott nytt år!

2009-12-30 @ 23:58:05
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Proforma

Sådana islyktor har jag inte sett förut! Jag har bara fryst i en spann utan glitter.

Jag behöver inte änka på varken dukning eller att laga mat, vi går bort istället. Så skönt att sätta sig vid dukat bord. Gissar att din dukning blir magnifik!

Ha nu en trevlig nyårsafton och Gott Nytt År! Tack för all inspiration du delat med dig, jag ser fram emot mer under 2010!

Kram Irene

2009-12-31 @ 00:46:27
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Ska bli kul att se dukningen senare :) Vi ska ju med bort idag . Ska bort till vännen och hjälpa till att duka lite . Ha det bra nu och GOTT NYTT!!

2009-12-31 @ 08:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0