Idol-final

Hemma igen från Las Vegas  för bara en liten stund sedan.
Det har vart en minst sagt en helt FANTASTISK vecka.
Jisses, det är verkligen 2 olika världar
att bo på ett av världens lyxhotell, för att sedan komma hem
till sitt hus i lilla Tibro.
Men hur kul det än vart, så är det livet inget jag skulle orka med i längden.
Lilla Tibro och mitt "lilla hus" passar mig utomordentligt!
Jag har tagit många bilder från vår vecka i Vegas,
och jag kanske visar ett smakprov för er en dag....

Men fast att jag är trött och t.o.m blödde näseblod på hemvägen,
så har svårt att låta bli att blogga om Idol som ju har final kväll.
(Fastän att vi lagt oss "i tid" i LV, så är "tidsomställning" alltid jobbig för mig,
och jag vaknar då mitt i nätterna, Så det har vart dåligt med sömn:(

En minst sagt stressig resa hem.
Vilka STORA flyplatser!!!
(Arlanda är som ju som en helikopter-flyglplats i jämförslse.)
Haha
, "Lantis" som man är så tror man ju att man har gott om tid,
när det är 1,5 timma kvar tills flyget går.
Måste  då bara berätta hur det gick för oss:

Weronica&Jag: Vi ska bara ta en snabbis in på taxfree!
Johan&Jonas:  För "h-v-te."!! Ni har redan handlat så det räcker!!
Räcker det inte med att vi hade övervikt vid incheckingen
och skulle få betala över 1000kr var?
Weronica&Jag:  Men vi packade ju om och "sparade" de pengarna"
Johan&Jonas:  Ok. Men låt det gå snabbt!


Allt slutade med att när vi gått igenom säkerhets-kontrollen,
så fick vi springa i en kvart med alla våra påsar och ryggsäckar
för att hinna fram i rätt tid. Som tur var så var flyget lite sent,
annars hade vi aldrig hunnit hem ikväll!
Och det hade inte vart kul , för oj vad man har längtat efer barnen!


Har nu precis kollat på Calles och Eriks 3 bidrag.
Jag har också  förstått att min "vinnare"
Tove åkte ur i förra veckan:(
Visst tycker jag Calle är TOPPENBRA,
men jag tycker ändå att Erik är snäppet bättre!
Vem håller ni på?
Och, var Tove den rätta att få lämna Idol förra fredagen???

(Bilden lånad från Aftonbladet)


Kommentarer
Postat av: Hildur - fixaodona

Välkommen hem!

2009-12-11 @ 23:05:26
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona
Postat av: Annika

Ja bilder från LV måste vi se!



Så rätt att Erik vann, och att Tove åkte ut förra veckan är för mig fortfarande en gåta. helt sjukt.

Hon hade ju en svår låt men gjorde den ändå ok.

Tur att Erik nu vann istället!

2009-12-11 @ 23:37:03
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Tess

Välkommen hem! Och precis i tid till Idolfinalen :), Ja jag är helnöjd över att Erik vann. Han har varit vår favorit sen starten (vilken röst den grabben har) hoppas bara att dom inte förstör honom nu på Sony, tänk på att killen är en rocker i själ och hjärta. Upptempo Pop fungerar inte!!! Men det återstår att se :) som sagt var välkommen hem, jag väntar med spänning på fler inlägg om tiden Over There.

2009-12-12 @ 00:28:20
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Välkommen hem! Förstår att ni haft en toppenvecka! Hoppas verkligen du bjussar på några bilder från Vegas. Kul att veta vilket hotell ni bodde på!

Och rätt kille vann, vilken röst han har! Håller med Tess ovan om att han får rätt låtar på sin skiva!

Kram

2009-12-12 @ 00:31:35
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Välkommen hem :) Kul att ha dig hemma igen hoppas ni har haft det bra . Och hoppas med på lite bilder från trippen :)

2009-12-12 @ 08:59:21
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Ni verkar ha haft en kul semester "over there"!

Maken har varit till LV för några år sen, har pratat om att åka dit tillsammans, verkar vara ett "overkligt" ställe!

Kram / Jenny

2009-12-14 @ 21:59:59
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0