Madonna

Godmorgon!
Eller borde kanske säga godnatt?
Shit, vad jag sover dåligt "nuförtiden".
Vaknade kl. 04,00 och hade sovit i knappt 3 timmar:(
Klarvaken, och "bloggsugen" ;)

Ikväll spelar Madonna på Ullevi.
Hon säger själv att hon vill spela i städer och länder hon inte besökt på länge
och gärna uppträder på Ullevi, som är nordens största arena.
Jag hade gärna vart där!
Men det har helt enkelt inte blivit av att boka biljetter denna gång.
Och tyvärr är heller inte maken så speciellt förtjust :(

Men för 19 år sedan, då hon uppträdde på Eriksberg, Göteborg,
Då var jag och "kusinen" där och såg hennes
"Blonde ambition tour"  ÅH, vad KUL vi hade!!!
Haha,
ibland är det bra att vara kort;)
Det var en enorm trängsel längst framför scenen.
Och hela tiden fick jag som är kort många armbågar
i mitt ansikte hela tiden.
Så, "swisch" så kom det ett par vakter och lyfte mig
över folkmassan.
Sen var det "bara" att tränga sig längst fram igen,
för att gå igenom samma procedur igen,,fniss

Sticky and sweet-­turnén startade i augusti 2008.
Sedan dess har The queen of pop, som hon ju också kallas, besökt 58 städer.
I fjol såg mer än 2,3 miljoner åskådare Madonna i Europa samt Nord- och Sydamerika. 
Dagens konsert på Ullevi blir den 74:e i ordningen.


Gillar du Madonna? Har du någon favoritlåt?
Själv har jag jättesvårt att välja bland:
La Isla Bonita, The power of goodbye, Papa don´t preach,
Live to tell, Express yourself,
Like a prayer, Ray of light, Like a virgin, Material girl, Hang up.
Men min "röst"  går nog ändå till "La isla Bonita" , eller?

(Bilden lånad från DN)


Om några timmar är det dags att åka och jobba.
När jag kommer hem ska resten av helgen ägnas åt
att fixa klat balkongen)

(Men jag ska ju också hinna med att åka med ett gäng kompisar
till Hjo ikväll och äta god mat på "Bryggan".
Och sen ska vi ha kalas för Louise på i morgon också)
Haha, men dygnet har ju faktiskt 24 timmar!!!


Kommentarer
Postat av: Mari

Aha! Det är fler än jag som är vakna tidigt denna lördag morgon.....



Madonna hade varit härligt att få se, kommer aldrig till skott att gå på konserer tyvärr, får väl vänta tills man bli pensionär verkar det som.



Nu är det jobb som väntar om någon timma, lagom inspierande när man kunde lapat sol ist.



Ha en bra dag!!

2009-08-08 @ 05:35:16
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Proforma

Full fart hela tiden :)

Madonna, detta fenomen! Visst gillar jag henne och hennes låtar... kanske mer de tidigare än de senare! Det hade varit kul att kollat in konserten idag men ofta är jag alldeles för sent ute att köpa biljetter. Får väl bli vid ett senare tillfälle, sådan "krutgumma" som hon verkar så håller hon väl på många år till :)

Kram

2009-08-08 @ 12:01:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Therése

Kommer faktiskt ihåg den gången för 19 år sen.

Tyvärr var vi ej på Madonna, men däremot på Liseberg.

Jag var ca 17 år, och vi var ett gäng som tagit tåget dit.

Men när vi skulle hem, var det en massa trafikstockning pga Madonnas konsert, så vi missade faktiskt sista tåget hem!

Men en av oss hade en släkting i Göteborg som vi som tur var kunde sova över hos ;-)



Hoppas du fick en mysig kväll på Bryggan med dina vänner!

Kram Therése



2009-08-08 @ 23:15:27
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: CreativeActivity - Sandra

Jag var där igår! Det var riktigt kul att se henne live eftersom hon är en så stor artist. Men konserten var lite sådär. Många av de gamla låtarna sakndes och hela showen var mest ett blinkande raveparty ;-). Men den hade sina höjdpunkter också och vi hade riktigt kul! :)

2009-08-10 @ 12:34:09
URL: http://creativeactivity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0