Sammandrag

Det var längesedan jag hade något konståknings-inlägg:(
Ni som inte ägnar er så mycket åt den sporten,
tror kanske att det är uppehåll på sommaren.
Men faktiskt så är det inte på det viset.
Även om det inte tävlastränas det för fullt.
Tyvärr har vi ju ingen is i Tibro på sommaren.
Så tjejerna får åka till "grannorterna"
och även på sommarläger.
Men som skönt är så har vi nu sedan ett par veckor tillbaka
is i Tibro igen:)

Idag har jag varit där en sväng,
och tittat på äldsta dottern och alla andra
duktiga tjejer ifrån både Tibro KK
och andra A-åkare i Västergötland.
Det har nämligen varit "sammandrag" här i Tibro.

VKF anordnar ett antal sammdrag varje år
för A-åkare i länet.
Där får tjejerna träffa klubbkompisar och träna
tillsammans med de bästa tränarna vi har.

Nu ser vi fram emot en ny säsong,
som bland annat innehåller en isrevy
för Tibro KK:s del.
Det ska jag berätta mer om när det närmar sig.
Och ni som inte har vart på det någon gång,
så kan jag verkligen rekommendera att åka
och titta på den i April.
Otroligt proffsiga shower, som många säger:)
Ska visa er ett smakprov framöver.


(Här får tjerna instruktioner från Tibro KK:s duktiga tränare Kicki Helgesson)


(Sista minuterna på det sista passet tränades det piruetter)


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Min sons tjej tränar i norrköpings konståkning

hon har en super duktig syrra som tälvar :)

Sonenstjej tränar små tjer . Och min son spelar hockey i Vita hästen :) Så vi tillbringar en hel del tid i hallen :)

2009-08-30 @ 18:03:17
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det tänker man inte på att åka skridskor på sommaren men det är klart att ska man komma någonstans så måste man givetvis träna året om!

Kram Irene

2009-08-30 @ 18:39:13
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: L

<3

2009-08-31 @ 17:42:40
URL: http://louiselindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0