Marksten

ÄNTLIGEN Härligt vårväder idag!
Då passar det väl bra att skapa en ny kategori här på bloggen. "Trädgård"
Och visst längtar man ut dit .......
Känslan att få plocka fram utemöblerna,
och greja med blommor m.m är så HÄRLIG tycker jag!

Nu när vädret börjar tillåta, är det ju för många
aktuellt med att lägga marksten.
Minns sååå väl när jag låg krypandes på vår garageinfart
och hjälpte Jonas att lägga våra stenar för 1,5 år sedan.
PUHH!! Jobbigt var det, men FINT blev det.

Alltid när jag ska göra ett "större projekt" så är
jag väldigt noga med planeringen innan.
Sitter och letar i timmar tills jag hittar det jag vill ha.
Och det fanns ju en hel del stenar att välja på.
Tänkte i detta inlägg ge förslag på just marksten.


(classico,)                     (Fantasi)                 (Labyrint antik)      
(Rustik)                                                           (struktura)                                      


(Gara)


(Byasten från Starka)
(bilderna lånade från Starka,  Benders och  S:T Eriks hemsida)

Vår marksten kommer från Benders.
Jonas fick bestämma vilken marksten vi skulle ha,
och jag utformingen på hur den skulle ligga.
Det blev till slut stenar på hela garageinfarten.
Gången lades med samma sten, och med svartvit sjösten emellan.
I all marksten byggde vi in en massa led-lampor,
Så på kvällarna lyser det likt en "stjärnhimmel" på marken.
Nu är  vi båda riktigt nöjda!
Ska visa er bilder nu någon dag framöver!

Kommentarer
Postat av: camilla

en hel del olika stenar fins det..=)

2009-04-01 @ 20:11:29
URL: http://lillisbloggbok.blogg.se/
Postat av: Proforma

Men så fint det låter med lampor! Vi har pratat om det också men nu är snart alla stenar på plats. Har tagit några år då vi har jättemycket. Men som sagt... lampor kan ju inte vara för sent ännu, det kan man ju klämma in någonstans! Du måste fota så jag får se... jättenyfiken!

Kram

2009-04-02 @ 00:16:56
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Camilla:

Ja, det är inte lätt att välja när utbudet är stort:)

Proforma:

Ja, det ska jag göra. Bilder kommer på bloggen inom kort. kram

2009-04-02 @ 06:23:25
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Weronica

Inget går upp mot Eran uppfart. Den finaste i hela Tibro :)

2009-04-02 @ 07:02:40
Postat av: Vårt hus vid havet

Det finns så många olika fina stenar! Låter jätteläckert med lampor på garageuppfarten. Blir spännande att se bilder!

/Jenny

2009-04-02 @ 20:10:11
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Lotta

weronica:

Du är alltid så snäll i dina kommentarer.

TACK VÄNNEN!!

2009-04-02 @ 21:00:26
URL: http://lotenlind.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jenny:

Ja, ska försöka ta några bra bilder.

Kan ju absolut inte kalla mig för fotograf.

Och tycker att det är extra svårt när jag ska ta foto på lampor med blixt.Blir aldrig "rättvisa" bilder. Jag bara trycker på knappen och hoppas att det blir bra,,hihi. Há det gott!

2009-04-02 @ 21:07:12
URL: http://lotenlind.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0