Vår tapetavdelning

De senaste dagarna har jag tillbringat mycket tid
i vår tapetavdelning på jobbet.
Och gissa OM jag trivs då???
Det är  nämligen mitt favoritställe .

Jag har fått förtroendet att flytta om,
ta hem nya kataloger och tapetbobiner.
Så c:a 100 helt nya tapetbobiner (provrullar)
har jag haft nöjet att beställa hem.
(Jättekul när man får eget ansvar och förtroende
för att fixa på egen hand.)
Nu har vi närmare 800 bobiner och dessutom
8 montrar som är tapetserade i vår tapetavdelning.

Stickers, schabloner och väggord som passar
i de flesta rum finns nu hos oss på lager.
Och många tapetnyheter har strömmat in på sista tiden.
Så Välkommen in till oss på Colorama i Hjo
Vi hjälper gärna till att inspirera och komma med förslag till er.

















"Bråda tider" nu. Har tagit en macka medans jag bloggat.
Ska nu vidare till konstgräset och kolla när dotterns lag spelar
första omgången i "Svenska Cupen" :)



Kommentarer
Postat av: Proforma

Oj, vad tapeter! Ser ut som om det är en stor affär! Kul med förtroendet, blir lite som ens eget då och man engagerar sig ännu mer :)



Måste fråga dig... som är expert... väggorden, fäster dom på en målad vägg? Vi har microlit som är målad! Vallmoblomman som är på den lilla bilden köpte jag för flera år sedan men dom trillade ner hela tiden, det funkade inte. Är lite osäker på om jag vågar köpa väggord och chansa... känns som bortkastade pengar.

2009-04-08 @ 22:32:00
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Proforma:

De fäster på målad vägg. Microlit brukar ju vara slät så det borde inte vara något problem. Har däremot provat att sätta just Vallmo-stickersen på glasfiberväv på jobbet. Eftersom den väven ju har lite struktur funkade inte detta bra, utan den vill lossna lite i kanterna. Angående väggord finns det ju olika kvalitéer även där. De "äkta" som just har patent på ordet "väggord" har bra kvalité. Men tänk på att "gnugga" fast väggorden ordentligt för ett bra resultat. Lycka till!

2009-04-08 @ 23:10:23
URL: http://www.lotenlind.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0