Ja, se det snöar ......

Ja, snö har det kommit rejält här nu. Och sonen JUBLAR!
Själv är jag normalt måttligt road av vinter&snö,
men allt för ju något gott med sig :)
Och i år har faktiskt JAG väntat på snön!!
(tro´t eller ej, som en kär vän brukar säga)

Men Detta beror på att vi målade om vårt hus i somras.
VITT med detaljer i svart bestämde jag mig tidigt för.
Men "yrkesskadad" som jag då redan hunnit bli så var det mkt
svårare att välja VIT färg när man jobbar i FÄRGAFFÄR!
Så det var många prover som målades och jämfördes
innan jag kunde bestämma mig.
(Och jag är väl ingen "perfektionist" som blir "tokig"
om det inte blir perfekt, ELLER HUR? ,,, fniss)

Den vita färgen ville jag inte ha "bländande" vit, men absolut inte för "gul"
Och efter all målning var jag riktigt nöjd :)
Men,,, har haft en liten oro för hur färgen skulle se ut när den vita snön skulle
komma och täcka huset.
Så därför har JAG väntat på snön i år.
(Resultatet ser ni på bilden. Den andra bilden visar huset INNAN om-målningen och den nya markstenen.)

Och nu är det riktigt fint på kvällen när vår "stjärn-himmel" på markstenen lyser  :)
(Får lägga in bild på detta vid ett annat tillfälle)

Visst blev resultatet bra!  Vad tycker ni om färgen??
 

Huset innan om-målning&stenläggning
Huset innan om-målning och stenläggning

Kommentarer
Postat av: Weronica

Huset är verkligen helt underbart nu! Du har så himla bra smak! Kul med din nya blogg, jag kikar in nästan varje dag! Sköt om dig vännen! Kram Weronica

2008-11-26 @ 11:43:25
Postat av: Mikaela

Blev kanonfint!!! Kul att du la in en bild före om-målningen oxå, då ser man verkligen vilken skillnad det blev!!! Ha det bra! Kram Micka.

2008-11-26 @ 14:40:23
Postat av: Malin

Wow vilket maffigt hus!! Hur måna m2? Ser gigantiskt ut ju:) SNYGGT!Kram

2008-11-28 @ 16:47:01
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: liljesson

Kikar in!

2008-11-28 @ 23:26:40
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefint, vi har också ett vitt hus, men ändå inte vitt.

2008-12-27 @ 10:56:57
URL: http://tjusigt.blogg.se/
Postat av: Camilla

Lena tipsade om din sida,så jag blev nyfiken & kikade in.Du har så jättemånga roliga ideer & tips.Bildspelen på tjejerna var så rörande fina.

2009-08-21 @ 16:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0