Stjärnvinst

Ja, det blev det för Gustav igår igen.
Han hade tur som vanligt på Liseberg :)
Ni som känner denne "lille sparvel"
kommer väl ihåg i somras.
För er andra ska jag berätta:

I maj var vi på Liseberg.
Gustav ville förstås ta lotter.
Vi sa att du får spela för 100kr sen är det bra.
(en bricka kostar ju 20kr, så det blev 5 spel)
Han börjar då ta ett nummer på Marbou-hjulet,
och vinner förstås "stjärnvinst"
Då går han därigrån till Kexchoklad-hjulet.
Spelar ett spel där också och vinner då "stjärnvinsten"
Går vidare till Godishjulet, där vann hann "bara" 2:a pris ;)
Må tro att han var LYCKLIG när vi åkte hem!

Nästa besök på Liseberg var sen i Juli.
Då hade han pratat om att han skulle vinna stjärnvinst igen.
Jag förklarade för honom att sån tur han hade sist har man inte igen.
Nu får han räkna med att "förlora"
Näe, då. Jag ska vinna en sån där STOR Plopp, sa han då.
Och mycket riktigt. :)
Han går fram och tar nr 4, som då naturligtvis blir "stjärnvinst"

Så till igår då. Med 100kr i fickan går han iväg med storasyster.
10 minuter senare kommer de tillbaka.
Då har Gustav vunnit en stjärnvinst på PLOPP
samt 4 påsar med bilar och annat Godis.
VISST ÄR EN DEL FÖDDA MED TUR???

(Tyvärr dåliga bilder från mobilen)

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Vilka härliga bilder! :-D Oj, vilken tur han hade. Inte illa! Trevlig helg!!!

2008-12-20 @ 10:08:25
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: Weronica

Heja Gusten! Jag tror jag tittar förbi i mellandagarna & provsmakar. Om det finns nåt kvar förstås????? Kram Kram

2008-12-22 @ 23:03:22
Postat av: Lotta

Weronica:

Det tycker jag ni ska göra :)

Men skynda er. Du känner ju Gustav.

Hälften är redan slut!

2008-12-23 @ 04:48:55
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0